ایرانیان جهان
تنزل شدید اعتماد آمریکایی‌ها به انتخابات کشورشان
يکشنبه 30 شهريور 1399 - 11:04:52
ایرانیان جهان - تنزل شدید اعتماد آمریکایی‌ها به انتخابات کشورشان
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6788745
٥٤
٠
ایسنا / نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از اعتماد پایین آمریکایی‌ها به "آزاد و عادلانه بودن" انتخابات در کشورشان است.
به نقل از یاهونیوز، یک نظرسنجی جدید که از سوی یاهونیوز/یوگاو انجام شد، نشان داد تنها 22 درصد آمریکایی‌ها معتقدند انتخابات ریاست جمهوری امسال در کشورشان آزاد و عادلانه خواهد بود.
این نشان دهنده تنزل شدید اعتماد آمریکایی‌ها به فرآیند دموکراتیک در کشورشان بوده و می‌تواند از پیش یک دوران فاجعه بار بعد از انتخابات را که طی آن میلیونها تن از طرفداران احزاب از پذیرش مشروعیت نتایج انتخابات سر باز بزنند، نشان دهد.
طبق این نظرسنجی نیمی از طرفداران ترامپ معادل 50 درصد معتقدند انتخابات امسال آزاد و عادلانه نخواهد بود در حالی که یک سوم طرفداران رقیب دموکرات وی یعنی جو بایدن معادل 37 درصد به این موضوع اعتقاد دارند.
46 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که این انتخابات آزاد و عادلانه نخواهد بود که بیش از دو برابر کسانی است که به آزاد و عادلانه بودن انتخابات اعتقاد داشته‌اند و همچنین 32 درصد نیز گفتند در این مورد مطمئن نیستند.
بیش از یک سوم آمریکایی‌ها معادل 34 درصد معتقدند که در انتخابات پیش رو به نفع یکی از کاندیداها تقلب خواهد شد در حالی که تنها 24 درصد این موضوع را رد کردند.
60 درصد در این میان معتقد بودند که در انتخابات میزانی از "تقلب" رخ خواهد داد و 34 درصد گفتند این برای به نوسان درآوردن نتایج کافی خواهد بود.
57 درصد شرکت کنندگان این نظرسنجی گفتند نظر کارشناسان امنیت انتخابات درباره اینکه نمی‌توان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقلب کرد را باور نمی‌کنند در حالی که تنها 19 درصد گفتند که صحبت آنها را باور می‌کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/182701/تنزل-شدید-اعتماد-آمریکایی‌ها-به-انتخابات-کشورشان
بستن   چاپ