ایرانیان جهان
از آزادی توهین به مقدسات تا ممنوعیت پرسش از هولوکاست در فرانسه
دوشنبه 31 شهریور 1399 - 12:14:50 PM
ایرانیان جهان-به گزارش خبرگزاری شبستان ، در روزهای اخیر موج جدیدی از توهین و هتک حرمت مقدسات مسلمانان در اروپا آغاز شد. این اقدامات با توهین و آتش زدن قرآن مجید(کتاب آسمانی مسلمانان) و تکرار اقدام سخیف یک نشریه فرانسوی در بازنشر محتوای موهن علیه پیامبر اعظم (ص) شروع شد. سپس با مهر تایید «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور، خشم مسلمانان جهان شعله ور شد. برای تحلیل رخدادهای اخیر و بررسی ابعاد مختلف آن با «سیدمحمدحسن شفیعی» رئیس اداره ارتباطات علمی و گفت و گوی ادیان پژوهشگاه بین المللی المصطفی به گفت و گو نشسته ایم:
اقدامات موهن اخیر در اروپا و به خصوص فرانسه باید از چه زوایایی مورد بررسی قرار گیرد؟
علل و اهداف نهان و آشکار ارتکاب این گونه کژرفتاری ها، بازیگران اصلی و برنامه های مقامات غربی تا پشتیبانی رسانه ای و بهره برداری های سیاسی، از زوایای مختلفی قابل تامل و تحلیل است که یکی از آنها استاندارد دوگانه ای است که توسط غرب تبلیغ می شود و اگر رسانه ای در سطح جهان حضور نداشته باشد تا با آن برخورد کند آنها می توانند بر این اقدامات شرم آور و به دور از تمدن خود بیافزایند. 
ورود رئیس جمهور فرانسه به این فضاسازی چه معنایی دارد؟
ماکرون در 4 سپتامبر 2020 در تایید این اقدام، کفرگویی را ذیل عنوان آزادی بیان مجاز و امری غیر قابل تعرض در کشور فرانسه عنوان کرد. حال آنکه نمونه های متعددی از قوانین محدود کننده انواع آزادی های فردی و اجتماعی به ویژه در حوزه مطبوعات در نظام حقوقی فرانسه به چشم می خورد. این واقعیت ملهم از یک نوع استاندارد و رفتار دوگانه این کشور در برخورد با آزادی بیان است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/183001/از-آزادی-توهین-به-مقدسات-تا-ممنوعیت-پرسش-از-هولوکاست-در-فرانسه
بستن   چاپ