ایرانیان جهان
آکادمی سلطنتی هنر انگلیس 40 درصد نیروهایش را تعدیل می کند
دوشنبه 31 شهریور 1399 - 12:18:01 PM
ایرانیان جهان-به گزارش روزنامه هنر چاپ لندن، در هفته ای که گذشت به کارکنان آکادمی سلطنتی هنر اعلام شد با هدف پس انداز سالانه حدود 8 میلیون پوند، 150 عنوان شغلی این موسسه حذف خواهد شد.
اکسل روگر (Axel Rüger) مدیر این موسسه هنری در بیانیه ای گفت: همه گیری کرونا یک فشار شدید مالی به ما تحمیل کرده است. نیروهای ما به طرز باورنکردنی نسبت به کار در آکادمی سلطنتی هنر متعهد و پرشور هستند. بنابراین با کمال تاسف به در خطر بودن عناوین شغلی موسسه اذعان می کنیم اما تمرکز ما باید روی تضمین بقای آکادمی سلطنتی هنر باشد. 
آکادمی سلطنتی هنر که قدمتی 250 ساله دارد و یکی از مقاصد محبوب هنردوستان است، با شیوع ویروس کرونا از ماه مارس تا ژوئیه (از اسفند 98 تا تیر 99) تعطیل شد. پس از این تاریخ نیز بازگشایی موسسه منوط به کاهش ظرفیت بازدید بود.
در بیانیه این موزه آمده است:
فاصله گذاری اجتماعی ظرفیت و درآمد موزه را تا 75 درصد کاهش می دهد و ضررهای سنگین ما ادامه دارد. بودجه اختصاص داده شده به کارکنان بزرگترین بخش مخارج آکادمی سلطنتی هنر است. متاسفانه این بدان معناست که بخش اعظم پس انداز 8 میلیون پوندی باید از محل دستمزدها تامین شود.
تعدیل نیرو در این موسسه انگلیسی، مشمول کارگران موزه خواهد بود و پس از مشورت های رسمی، از ماه آینده آغاز می شود.
برخلاف بیشتر موزه های بزرگ لندن، آکادمی سلطنتی هنر بودجه دولتی ندارد و در عوض از فروش بلیت، کمک های مالی، فعالیت های تجاری و حق عضویت های دریافتی مخارج خود را تامین می کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/183003/آکادمی-سلطنتی-هنر-انگلیس-40-درصد-نیروهایش-را-تعدیل-می-کند
بستن   چاپ