ایرانیان جهان
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آذربایجان غربی: باید تلاش کنیم با توسعه آموزش‌ها، تغییر را در جامعه رواج دهیم
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 13:36:53
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - نخستین جلسه شورای مهارتی استان آذربایجان غربی با حضور اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ، شهریاری استاندار آذربایجان غربی و آمیان سرپرست اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی و جمعی از مدیران استانی در محل سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با هدف ایجاد تغییر و توسعه در مسیر آموزشی کشور، راه‌اندازی دپارتمان نرم‌افزاری و اطلاعات در اولویت نخست این سازمان است . وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم که با توسعه آموزش‌ها، تغییر را در جامعه رواج دهیم و در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های شناسایی دپارتمان نرم‌افزاری و اطلاعاتی بهره‌مند شد .
وی با اشاره به راه‌اندازی دپارتمان ملی مهارت زنان به عنوان پایلوت در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این مساله مورد پیگیری ماست که باید مورد توجه مسوولان استانی هم قرار گیرد .
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: مشخص کردن سهم زنان در اشتغال، مهارت‌های آموزشی و سایر مسائل مرتبط با فعالیت بانوان از اهداف راه‌اندازی این دپارتمان است .
وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و همسایگی با چندین کشور خارجی می‌تواند پایلوت مسابقات بین‌المللی مهارت در منطقه باشد و نقش ملی را ایفا کند .
اوسط هاشمی با اشاره به این که سند راهبری مهارت، لازمه توسعه استان است، گفت: باید مسوولان و مهارت آموزان استانی، عملکرد استان را برآورد و بر این اساس اقدام به برنامه‌ریزی برای آموزش کنند .
وی بیان کرد: باید در مسیر توانمندسازی جامعه تلاش‌های لازم صورت گیرد و تمام مسوولان باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند .
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ایجاد شهرک مهارت در آذربایجان‌غربی از دیگر موارد مورد نیاز این استان است تا فعالیت مراکز مهارت آموزی با برنامه انجام گیرد .
اوسط هاشمی ادامه داد: این امر می‌تواند مردم را جذب مهارت آموزی کند و همچنین فرصت‌های مناسبی را برای منطقه فراهم خواهد کرد .
وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی به سربازان، ادامه داد: 4 ٠ مرکز آموزشی،کار پذیرش سربازان را انجام می‌دهند و در نظر داریم تا سه سال آینده ٣٧ 5 هزار نفر را آموزش دهیم و سرباز بدون مهارت نداشته باشیم .
در ادامه این جلسه نمایندگان سازمان‌های بهزیستی، جهاد کشاورزی، آموزش و پروش، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های ذیربط به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .
آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های موفق در ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور به شمار می‌رود و سالانه افزون بر هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان ارائه می‌شود .
در حال حاضر بیش از 6 هزار حرفه مهارتی در استان به مهارت‌آموزان، آموزش داده می‌شود .

http://www.ilandnews.ir/fa/News/183073/رییس-سازمان-آموزش-فنی-و-حرفه‌ای-در-آذربایجان-غربی--باید-تلاش-کنیم-با-توسعه-آموزش‌ها،-تغییر-را-در-جامعه-رواج-دهیم
بستن   چاپ