ایرانیان جهان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل مطرح کرد: 2100 نفر نیروی شغل اولی از طریق طرح یارانه دستمزد مشغول به کار می شوند
شنبه 5 مهر 1399 - 12:33:43
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با پرداخت 30 درصد حداقل دستمزد نیروی کار به کارفرمایان از طریق طرح یارانه دستمزد 2100 نفر نیروی شغل اولی مشغول به کار می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛ قاسم رحیمی در تشریح طرح یارانه دستمزد گفت: بر اساس این طرح، به کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی که نیروی کار جدید دیپلم و عمدتاً فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل اولی را جذب کنند 30 درصد حداقل مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه به مدت 12 ماه پرداخت می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه نیروی کار جذب شده نباید دارای بیشتر از 6 ماه بیمه در دو سال گذشته باشد، افزود: هر کارفرما تا 50 درصد نیروهای بیمه شده فعلی خود می‌تواند در این طرح جذب نیرو داشته باشد.
قاسم رحیمی تصریح کرد: کارگاه های جدید الاحداث می توانند 50 درصد نیروی کار شغل اولی مورد نیاز خود را در قالب طرح یارانه دستمزد بکارگیری کنند.
وی ادامه داد: این طرح یک نوع ابزار تشویقی است که در قالب آن، به صورت ماهانه 30 درصد از دستمزد نیروی کار، به کارفرما پرداخت می‌شود که منابع این طرح از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمک‌های مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.
رحیمی با بیان اینکه سهمیه استان اردبیل در این طرح 2126 نفر است افزود: واحدهای آسیب دیده از کرونا، شرکت های تعاونی، کارگاه‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگاه‌های دارای نشان سبز از سازمان محیط زیست، کارگاه‌های دارای نشان اقتصاد مقاومتی از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگاه‌های برگزیده در جشنواره‌های ملی سالانه کار آفرینی و تعاونی در اولویت پرداخت یارانه دستمزد قرار دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: کارفرمایان و افراد جویای کار واجد شرایط برای اطلاع از جزئیات و نام نویسی در این طرح به سامانه pyd.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/184226/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-اردبیل-مطرح-کرد--2100-نفر-نیروی-شغل-اولی-از-طریق-طرح-یارانه-دستمزد-مشغول-به-کار-می-شوند
بستن   چاپ