ایرانیان جهان
سفیر ایران در افغانستان از نمایشگاه خدمات شهری کابل گفت:
مفهوم حکمرانی خوب از شهرداری‌ها آغاز می‌شود
شنبه 5 مهر 1399 - 14:15:28
ایرانیان جهان - سفیر ایران در افغانستان در حاشیه نمایشگاه اختصاصی-تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان از ظرفیت‌ها و ضرورت‌های حضور نظام‌های مدیریت شهری ایران در روند توسعه افغانستان گفت.

به گزارش شهر، بهادر امینیان سفیر ایران در کشور افغانستان در حاشیه نخستین نمایشگاه اختصاصی-تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان که تا روز پنج‌شنبه در پایتخت این کشور در حال برگزاری بود، ضمن تأکید بر این‌که برای هر کشوری همسایگانش اهمیت فوق‌العاده دارند، گفت: افغانستان برای کشور ما علاوه بر موضوع همسایگی، ویژگی‌های دیگری نیز دارد که بر اهمیت آن می‌افزاید؛ همزبانی، شباهت‌های فرهنگی، پیوندهای تاریخی و حضور میلیون‌ها افغانستانی در کشورمان ایران از جمله این ویژگی‌های انکارناپذیرند.
امینیان افزود: این منطقه در طول 2 دهه گذشته مورد توجه تمام قدرت‌های دنیا بوده و از این لحاظ هم افغانستان برای ما اهمیت دارد، چرا که باید مراقب باشیم تا همسایه‌مان بازیچه مسائل استراتژیک نشود.
او در ادامه اظهاراتش افغانستان را در طول چند سال گذشته کشوری خواند که واجد فرصت‌های اقتصادی فراوان بوده است و اضافه کرد: علاوه بر وارادات سالانه بالای 3/5 میلیارد دلار این کشور از ایران، پروژه‌های گسترده بسیاری نیز وجود دارند که ما می‌توانیم پایه‌گذاری کنیم؛ افغانستان منابع معدنی و زمینی بسیاری دارد و علاوه بر این، برای ترانزیت کاملا به ایران متکیست.
سفیر ایران در افغانستان تأکید کرد: جامعه در حال تحول افغانستان، آبستن فرصت‌های زیادی برای ماست که باید بتوانیم هر چه بیشتر در کوتاه مدت از آن‌ها بهره ببریم چرا که از این طریق بخش قابل توجهی از منافع ما تأمین خواهد شد.
او در بخش دیگری از اظهاراتش شهرداری‌ها را نقطه آغاز مفهوم حکمرانی خوب دانست و گفت. شهرداری‌ها با خدمات خود می‌توانند شرایط مناسبی را برای همه مردم فراهم کنند چرا که فعالیت‌های بسیاری را در زمینه‌های مختلف زیر چتر خود دارند و باید منابع، دانش و توان خود را برای توسعه کشوری مثل افغانستان به کار گیرند.
بهادر امینیان سفیر ایران در افغانستان خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت شهرداری‌ها در این کشور نتایج مثبت بسیاری در پی خواهد داشت که حفظ و تقویت اثرگذاری اقتصادی و فرهنگی بر کشور میزبان، یکی از آن‌ها خواهد بود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/184281/مفهوم-حکمرانی-خوب-از-شهرداری‌ها-آغاز-می‌شود
بستن   چاپ