ایرانیان جهان
کتاب "توسعه به مثابه توانمند سازی حکومت " منتشر شد
شنبه 5 مهر 1399 - 15:00:28
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - چاپ دوم کتاب "توسعه به مثابه توانمند سازی حکومت: شواهد، تحلیل ، عمل" با مقدمه احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این کتاب، نوشته مت اندروز، لنت پریچت، مایکل وولکاک، ترجمه جعفر خیرخواهان، مسعود درودی و با حمایت موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا منتشر شد .
این کتاب به این موضوع که چرا سیاست های توسعه به درستی اجرا نمی شوند پرداخته و پیشنهاد استفاده از "رویکردهای انطباق رفت و برگشتی مسئله محور" را ارائه کرده است .
موضوع محوری کتاب ارتقاء توانمندی حکومت در راستای توسعه اجرایی کشور ها به عنوان یکی از چهار رکن توسعه در کنار توسعه سیاسی، توسعه اقتصادی و توسعه اجتماعی است .
احمد میدری، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقدمه این کتاب نوشته است: باید چهار وجه توسعه را به طور همزمان دنبال کنیم، قابلیت سازی حکومت یک پروژه مستقل، هر چند مرتبط با حوزه سیاست، اجتماع و اقتصاد است باید در مورد آن اندیشید .
میدری علاوه برنگارش مقدمه این کتاب، تجربه اصلاح قانون مدنی در خصوص قانون تابعیت به عنوان نمونه ای از امکان کاربست روش رویکرد انطباق رفت و برگشتی مسئله محور توسط نگارنده را بازخوانی کرده است .
کتاب "توسعه به مثابه توانمند سازی حکومت " در 10 فصل با عناوین؛ شکل گیری و تحکیم تله های قابلیت، شبه حکومت به نظر رسیدن، بارگزاری بی موقع، قابلیت اجرای سیاست، به چه نوع سازمانی نیاز داریم؟ چالش ایجاد قابلیت حکومتی برای اجرا، انجام کار به روش مسئله محور، چارچوب جست و جو، مدیریت محیط اختیاردهی و افزایش مقیاس توانمند سازی حکومت از طریق گروه ها، تدوین شده است .
این کتاب توسط انتشارات "روزنه" و به سفارش مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی در زمستان 98 منتشر شده است .

http://www.ilandnews.ir/fa/News/184291/کتاب-"توسعه-به-مثابه-توانمند-سازی-حکومت-"-منتشر-شد
بستن   چاپ