ایرانیان جهان
تنبیه و جریمه بیش از 16 هزار مقام چینی در یک ماه
دوشنبه 7 مهر 1399 - 09:12:25
ایرانیان جهان - تنبیه و جریمه بیش از 16 هزار مقام چینی در یک ماه
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6818868
٨٣
١
ایرنا / دادگاه عالی مبارزه با فساد چین اعلاکم کرد که در ماه گذشته میلادی، 16 هزار و 731 مقام دولت چین و حزب کمونیست این کشور به دلیل نقض قوانین مربوط به مسایل اداری که در چین با عنوان «قوانین صرفه جویی» شناخته شده است مجازات شده اند.
به گزارش شینهوا، بیانیه روز دوشنبه مشترک کمیسیون بازرسی حزب کمونیست چین (CPC) و کمیسیون نظارت ملی این کشور حاکی است که این افراد در 11 هزار و 259 پرونده درگیر بوده اند.
بر اساس این بیانیه، از مقامات مجازات شده 28 نفر مقام استانی، 859 نفر مقام شهرستانی و بقیه هم در رده های پایین تر بوده اند.
گزارش حاکی است از این تعداد 10 هزار و 143 تن به دلیل اجرای دیوان سالاری یا انجام تشریفات اداری مقصر شناخته شده اند.
مقامات چین همچنین چهار هزار و 556 پرونده در ارتباط با رفتارهای غیر عادی مانند دادن یا قبول هدیه، اعطای کمک هزینه یا پاداش غیر مجاز و سو استفاده از بودجه عمومی برای مهمانی ها را مورد بررسی قرار دادند که در نهایت 6 هزار و 588 مقام این کشور مجرم شناخته شدند.
حزب کمونیست چین قوانین هشت ماده ای خود درباره صرفه جویی را اواخر سال 2012 با هدف مبارزه با اقدامات نامطلوب در محیط کار منتشر کرد.
دولت چین از 8 سال قبل تاکنون در راستای مبارزه با فساد مالی در میان دستگاه های دولتی و حزبی بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از مقام هایش را دستگیر کرده است که از جمله آن می توان به «مِنگ هونگوِی» رئیس چینی پلیس بین الملل به اتهام دست داشتن در «رشوه خواری» و «نقض قانون چین» اشاره کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/185347/تنبیه-و-جریمه-بیش-از-16-هزار-مقام-چینی-در-یک-ماه
بستن   چاپ