ایرانیان جهان
منازعه ارمنستان و جمهوری آذربایجان؛ 32 سرباز کشته شدند
دوشنبه 7 مهر 1399 - 10:30:49
ایرانیان جهان - منازعه ارمنستان و جمهوری آذربایجان؛ 32 سرباز کشته شدند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6819346
٠
٠
آخرین خبر / دور جدید درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ»، که از اواسط تابستان سال جاری آغاز شد، در روز‌های اخیر با شدت بیشتری دنبال می‌شود.
به گزارش ایسنا، منابع آذربایجانی امروز (دوشنبه) اعلام کردند با ادامه درگیری‌ها بین نیروهای دو طرف در قره‌باغ، 32 سرباز ارمنستانی کشته شدند.
خبرگزاری العربیه هم گزارش داد درگیری‌های دو طرفه تا امروز صبح ادامه داشته و هر یک از طرفین توپخانه سنگین در منطقه مستقر کرده‌اند.
وزارت دفاع آذربایجان هم از گلوله‌باران شهر «تَرتَر» این کشور از سوی نیروهای ارمنستانی خبر داد.
به گزارش فارس، رئیس منطقه خودخوانده قره‌باغ یک‌شنبه شب به وقت محلی اعلام کرد که ده‌ها سرباز این منطقه کشته و یا مجروح شده‌اند.
نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در نشست اضطراری با نمایندگان پارلمان این کشور درباره درگیری نظامی با جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ایروان ممکن است به طور رسمی استقلال جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی(جمهوری آرتساخ) را به رسمیت بشناسد.
به نقل از آناتولی، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان اعلام کرد: اجازه پایمال شدن خون شهدایمان را نخواهیم داد. خودروهای نظامی متعلق به ارتش ارمنستان را منهدم کردیم. ما از خاک خود دفاع می‌کنیم و قره‌باغ متعلق به آذربایجان است.
وی همچنین در واکنش به اظهارات مقامات ارمنستان مبنی بر اینکه قره‌باغ متعلق به ارمنستان است٬ تصریح کرد که این دروغ است و قره‌باغ متعلق به آذربایجان است: "این نوع اظهارات به روند مذاکرات نیز ضرر می‌رساند. بر این اساس هدف ارمنستان برهم زدن روند مذاکرات و حفظ موقعیت فعلی خود است."
جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال اشغال منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/185371/منازعه-ارمنستان-و-جمهوری-آذربایجان؛-32-سرباز-کشته-شدند
بستن   چاپ