ایرانیان جهان
سانکور کانادا تصمیم دارد تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کند
یکشنبه 13 مهر 1399 - 11:31:07 AM
ایرانیان جهان-

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، سانکور انرژی روز جمعه به کارکنانش اطلاع داد این تعدیل نیرو در 12 تا 18 ماه آینده انجام خواهد گرفت.

اما این شرکت نفتی مستقر در کالگری مطمئن نیست تعدیل مشاغل در چه قالبی - بازنشستگی زودهنگام، تعدیل داوطلبانه یا روشهای دیگر - انجام خواهد شد.

پیش از سانکور، شرکت رویال داچ شل هم هفته گذشته از برنامه خود برای تعدیل 9000 نفر معادل بیش از 10 درصد از نیروی کار خبر داد و اعلام کرد انتظار دارد 7000 تا 9000 شغل تا پایان سال 2022 حذف شود که شامل 1500 نفری است که امسال با تعدیل داوطلبانه موافقت کردند.

همچنین یک مدیر شرکت بریتیش پترولیوم که با اقدامات این شرکت برای وفق پذیری با شرایط بازار نفت در بحبوحه شیوع ویروس کرونا اخراج شده بود، خودکشی کرد.

این شرکتها تنها تولیدکنندگانی نیستند که به تعدیل مشاغل روی آورده اند و کاهش مشاغل تنها روشی نیست که شرکتهای نفتی از آن برای وفق پذیری با شرایط جدید صنعت استفاده می کنند.

صنعت نفت شیل در چند ماه اخیر شاهد موج ورشکستگی تولیدکنندگان بوده که جدیدترین موارد شامل شرکت Oasis Petroleum و لون استار ریسورسز بودند اما شمار ورشکستگیها به دهها مورد می رسد.

آژانس بین المللی انرژی، اوپک، بریتیش پترولیوم و توتال همگی پیش بینی های تیره و تاری از رشد تقاضا برای نفت و وضعیت صنعت انرژی به طور کلی داشته اند و شرکتهای نفتی تلاش می کنند تغییراتی دهند تا بتوانند نه به مدت چند هفته یا چند ماه بلکه به مدت چند سالی که طبق پیش بینی ها، اوضاع به وضعیت عادی برنمی گردد بتوانند دوام بیاورند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، چند هفته پیش سانکور انرژی پیش بینی تولیدش در سال 2020 را مورد بازنگری قرار داد و به 680 تا 710 هزار بشکه در روز کاهش داد.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، افزایش مجدد موارد ابتلا به بیماری کووید 19 در بسیاری از کشورها و اقدامات قرنطینه ای مربوط به آن، ادامه دورکاری و بخش هواپیمایی ضعیف، همگی به تقاضا آسیب می زنند. آژانس بین المللی انرژی دورنمای تقاضای جهانی برای نفت در سال 2020 را به میزان 200 هزار بشکه در روز کاهش داد و 91.7 میلیون بشکه در روز برآورد کرد. برای دومین بار در چند ماه اخیر است که دورنمای تقاضای امسال برای نفت تنزل داده می‌شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/187666/سانکور-کانادا-تصمیم-دارد-تعداد-زیادی-از-کارمندان-خود-را-اخراج-کند
بستن   چاپ