ایرانیان جهان
چادرهای گاوبانگی تا 20 مهر در طبیعت مازندران برپا است
دوشنبه 14 مهر 1399 - 08:36:57
ایرانیان جهان - فرمانده یگان حفاطت محیط زیست مازندران گفت: 50 چادر در مناطق حساس و آسیب‌پذیر طبیعت مازندران برپا کردیم که تا 20 مهر ماه در طبیعت استان برپا است.

مسلم آهنگری درباره فصل گاوبانگی و پایش‌های محیط‌بانان در طبیعت مازندران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آغاز فصل گاوبانگی در طبیعت شمال، اظهار کرد: این روزها 300 محیط‌بان جنگل‌های شمال درحالت آماده باش هستند تا محیط امنی را برای مرال‌ها فراهم کنند.
وی با بیان اینکه گشت‌های محیط‌بانان تا 20 مهر ماه امسال در طبیعت مازندران تداوم خواهد داشت، افزود:گشت‌های سیار نیز طی این مدت در طبیعت استان ادامه خواهد داشت.
فرمانده یگان حفاطت محیط زیست مازندران اضافه کرد: طی این مدت حدود 50 چادر در مناطق حساس و آسیب‌پذیر برپا کردیم تا مرال‌ها احساس امنیت کنند.
این مسؤول یادآور شد:در محیط‌های پرخطر و مناطقی که جمعیت بیشتر مرال‌ها را داریم گشت‌های شبانه‌روزی را فعال کردیم.
آهنگری با اشاره به اینکه جمعیت مرال‌ها را تقریبا در همه نقاط طبیعت مازندران داریم، افزود: در این ایام مردم از ورود به زیستگاه‌های حساس مرال‌ها که موجب ناامنی می‌شود پرهیز کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با وضعیت حضور پرندگان مهاجر در طبیعت مازندران، اظهار کرد: پیش قراولان پرندگان مهاجر وارد تالاب‌ها، آبگیرها و آب‌بندانی‌های مازندران شدند که مهاجرت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.
فرمانده یگان حفاطت محیط زیست مازندران با تاکید بر پایش‌های زیست‌محیطی برای کنترل جمعیت پرندگان مهاجر، خاطرنشان کرد: این پایش‌ها به‌منظور جلوگیری از بروز اتفاق یا حادثه در دستور کار قرار دارد.
آهنگری بیان کرد: باید بدانیم محیط زیست متعلق به همه است و همه در این راستا باید با محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند تا نظم طبیعت برهم نخورد.
وی در پایان گفت: تاکید ما این است مردم درصورت مشاهده موردی مشکوک موارد را به شماره تلفن 33358813 با پیش شماره 011 اطلاع دهند تا جلوی تخلفات گرفته شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/188715/چادرهای-گاوبانگی-تا-20-مهر-در-طبیعت-مازندران-برپا-است
بستن   چاپ