ایرانیان جهان
بهره‌گیری از پهپاد در اجرای پروژه سرشماری حیات وحش در فارس
دوشنبه 14 مهر 1399 - 08:36:58
ایرانیان جهان - سرشماری حیات وحش با استفاده از پهپاد در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست فارس برای نخستین بار در حال اجرا است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: به منظور بهره گیری از فن آوری های نوین و مدیریت بهینه سرشماری حیات وحش با استفاده از تصاویر هوایی و پهپاد ابتدا در بهرام گور بصورت آزمایشی انجام شده و پس از آن در سایت گوزن زرد ارسنجان نیز انجام شد.
حمید ظهرابی افزود: قرار است در سرشماری تعدادی از مناطق تحت حفاظت محیط زیست به صورت پایلوت علاوه بر شیوه های مورد استفاده در گذشته از تصویر برداری هوایی نیز بهره گیری شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد: با استفاده از پهپاد ها می توان علاوه بر افزایش دقت، کاهش هزینه ها کمبود نیروی محیط بانی و برخی از کاستی ها را جبران کرده و کاهش چشمگیری در استهلاک تجهیزات، خودرو ، و سایر منابع در محیط زیست داشت.
سایت گوزن زرد ارسنجان با محدوده 300هکتاری واقع در جنگل خلیل بیگ شرق شهر ارسنجان در شمال محور جاده آباده طشک قرار دارد. این محدوده عملا از سال 90 با انتقال 7 راس گوزن زرد فعالیت خود را آغاز کرده است.
سایت گوزن زرد به علت داشتن شرایط مناسب زیستگاهی چون جنگلی بودن عرصه، امنیت زیستگاه و با مدیریت اصولی، حفاظت،گشت و پایش مدام و تلاش همه جانبه به زاد آوری مطلوبی رسیده و آمار این گونه در این سرشماری به 34 راس رسیده است که سیر صعودی و قابل قبول دارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/188716/بهره‌گیری-از-پهپاد-در-اجرای-پروژه-سرشماری-حیات-وحش-در-فارس
بستن   چاپ