ایرانیان جهان
استفاده پلیس آمریکا از لوازم ضدشورش انگلیسی در حمله به معترضان
دوشنبه 14 مهر 1399 - 1:45:07 PM
ایرانیان جهان-
مأموران انتظامی آمریکا با وجود تضمین دولت محافظه کار انگلیس مبنی بر آنکه هیچ تجهیزات ساخت بریتانیا برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز استفاده نمی شود، برای حمله به معترضان در جریان کنترل مناقشات تظاهرات "جان سیاه پوستان مهم است" از لوازم ضدشورش این کشور استفاده کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، مأمورانی که به تظاهرات در واشنگتن دی سی اعزام شده بودند، معترضان و در موردی نیز یک روزنامه نگار را با استفاده از سپرهای ساخته شده توسط شرکت "دی ام اس پلاستیک" مستقر در بریتانیا، کتک زدند. ویدئو و تصاویر حاکی از آن است و یک دادخواست نیز ادعا می کند که مأموران به جای دفاع از خود، به معترضان حمله می کرده اند. نیروهای آمریکا تمام این ادعاها را رد می کنند.
تصاویری از اواخر ماه مه و ژوئن، حوادثی از واحدهای نیروی پلیس، از جمله پلیس پارک آمریکا، سرویس مخفی و پلیس بخش آرلینگتون را نشان می دهد که دارای سپرهای مارک "عقرب" ساخته شده توسط شرکت بریتانیایی دی ام اس هستند. ویدئوهای منتشره نشان می دهد که مأموران از سپرها برای دور کردن جمعیت استفاده می کنند، در مواردی نیز مردم بدون دلیل مشخصی با سپرها برخورد می کنند.
این یافته ها به عنوان بخشی از تحقیقات مشترک برای ردیابی سلاح های ساخت بریتانیا و تجهیزات محافظت شخصی در جهان توسط گاردین، اسکای نیوز و رسانه تحقیقاتی "بلینگکت" به دست آمده که از سوی سازمان غیرانتفاعی رسانه ای "گزارش های لایت هاوس"، سازمان دهی شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/188797/استفاده-پلیس-آمریکا-از-لوازم-ضدشورش-انگلیسی-در-حمله-به-معترضان
بستن   چاپ