ایرانیان جهان
انفجار خونین خودرو در شرق افغانستان
دوشنبه 14 مهر 1399 - 15:48:24
ایرانیان جهان - انفجار خونین خودرو در شرق افغانستان
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6846606
١٣٠
٠
ایسنا / مقامات دولتی اعلام کردند، یک خودروی انتحاری بمب‌گذاری‌شده روز دوشنبه کاروان والی استان لقمان در شرق افغانستان را هدف گرفته و دست‌کم 8 نفر، از جمله 4 غیرنظامی را کشته است.
به نقل از آسوشیتدپرس، وضعیت والی "رحمت‌الله یرمال" فوراً مشخص نشده و مقامات، گزارش‌های محلی مبنی بر آنکه او در بمب‌گذاری ناحیه "لَقمان" اندکی زخمی شده را تأیید نکرده‌اند. "اسدالله دولتزای"، سخنگوی والی فقط گفت که علاوه بر 8 کشته، حدود 30 نفر نیز- هم از بین نظامیان و هم غیرنظامیان- در حمله‌ای که در "مهترلام"، مرکز استان لغمان اتفاق افتاد، زخمی شده‌اند.
"طارق آرین"، سخنگوی وزارت داخلی افغانستان اظهار کرد که 4 غیرنظامی و 4 تن از محافظان یرمال کشته شده‌اند. زخمی‌ها نیز شامل 28 غیرنظامی و 2 تن دیگر از محافظان بودند.
هیچ‌کس بلافاصله مسئولیت این جمله را بر عهده نگرفت اما هم داعش و هم طالبان در این منطقه فعال هستند. هر دو گروه در گذشته حملاتی علیه نمایندگان دولت افغانستان، امنیت ملی، کارکنان دفاعی و غیرنظامیان ترتیب داده‌اند.
نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در حال برگزاری مذاکرات درون‌افغانی در قطر هستند، کشور خاورمیانه‌ای که طالبان سال‌هاست در آن دارای یک دفتر سیاسی است. مذاکرات به دنبال تفاهم صلحی که در فوریه بین آمریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر انجام شد و با قصد پایان دادن به جنگی انجام می‌شود که دهه‌ها در افغانستان قدمت دارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/188836/انفجار-خونین-خودرو-در-شرق-افغانستان
بستن   چاپ