ایرانیان جهان
واکنش پوتین به بحران قره باغ
سه شنبه 15 مهر 1399 - 08:50:44
ایرانیان جهان - واکنش پوتین به بحران قره باغ
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6848956
١٧٩
٠
ایسنا / براساس بیانیه کرملین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر ارمنستان بر لزوم خاتمه یافتن فوری درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان در قره‌باغ تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دور جدیدی از درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان در منطقه قره‌باغ اواخر سپتامبر به راه افتاد و طرفین یکدیگر را به آغاز خصومت‌ها متهم می‌کنند و جامعه بین‌المللی خواستار آتش‌بس فوری شده است.
در بیانیه کرملین آمده است: با درخواست طرف ارمنستانی، مکالمه‌ای تلفنی میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان انجام شد. گفت‌وگو بر سر شدت یافتن رویارویی مسلحانه در منطقه قره‌باغ بود که به یک درگیری تمام‌عیار تبدیل شده و تلفات جدی برای دو طرف از جمله در میان غیرنظامیان به بار آورده است و این وضعیت هنوز ادامه دارد.
پیش از آن سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان گفت‌وگو با جیحون بایراموف، همتایش از جمهوری آذربایجان بر سر درگیری‌های کنونی و افزایش تلفات غیرنظامیان ابراز نگرانی کرده و بار دیگر بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری تاکید کرد.
از زمان آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ از 27 سپتامبر، جامعه بین‌المللی خواستار پایان یافتن خصومت‌ها و بازگشت به مذاکرات میان طرفین با نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا شده است. هم ارمنستان و هم جمهوری آذربایجان، یکدیگر را به آغاز درگیری‌ها متهم می‌کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/189025/واکنش-پوتین-به-بحران-قره-باغ
بستن   چاپ