ایرانیان جهان
لاوروف خواهان مذاکره برای حل اختلافات در منطقه خلیج‌فارس شد
سه شنبه 15 مهر 1399 - 10:35:29 AM
ایرانیان جهان - لاوروف خواهان مذاکره برای حل اختلافات در منطقه خلیج‌فارس شد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6849141
٢٠٦
٠
ایسنا / وزیر خارجه روسیه خواهان آغاز روند مذاکرات برای حل و فصل اختلافات کشورهای حوزه خلیج فارس شد و تاکید کرد روسیه طرحی در این باره ارائه کرده‌ است.
به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت، مسکو طرحی را درباره مفهوم امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس با مشارکت تمام کشورهای عربی، ایران و اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، کشورهای عضو دائم شورای امنیت و اتحادیه اروپا ارائه کرده‌ است.
وی افزود، اکنون زمان حل اختلافات رسیده است چراکه مسائل زیادی در منطقه خلیج فارس و اطراف آن از جمله خاورمیانه و شمال آفریقا وجود دارد که باید حل شود. لاوروف بر لزوم نشستن پای میز مذاکرات برای رسیدن به توافق تأکید کرد.
وی همچنین گفت: آمریکایی‌ها برای ایجاد یک "حکومت خودمختار" برای کردها در شمال سوریه تلاش می‌کنند که از اختیاراتی شبیه مقامات یک کشور برخوردار خواهد بود. آنگونه که شنیده‌ایم آن‌ها برای قانع کردن ترکیه جهت قبول این مسئله تلاش می‌کنند.
لاوروف گفت: بازی کردن با تمامیت ارضی یک کشور نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. این مسئله تنها به سوریه مربوط نیست بلکه بر مسئله کردها منطبق است که هر لحظه در حال انفجار است.
وی گفت: مسئله کردها به تعداد زیادی از کشورهای خاورمیانه مربوط است. دعوت به جدایی‌طلبی و توجیه آن احتمالا پیامدهای بسیار بدی خواهد داشت. باید مجددا تأکید کرد که تمام این اقدامات را کشوری انجام می‌دهد که خودش از پیامدهای آن به دور است و این کشورهای منطقه و اروپا هستند که متحمل پیامدهای آن خواهند شد. خود ما نیز متحمل پیامدهای آن خواهیم بود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/189058/لاوروف-خواهان-مذاکره-برای-حل-اختلافات-در-منطقه-خلیج‌فارس-شد
بستن   چاپ