ایرانیان جهان
موضع روسیه درباره واکنش اروپا به ماجرای ناوالنی
جمعه 18 مهر 1399 - 10:44:21
ایرانیان جهان - موضع روسیه درباره واکنش اروپا به ماجرای ناوالنی
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6886669
٧٧٨
١
باشگاه خبرنگاران / روسیه در واکنش به اتهامات مطرح شده از سوی برخی کشور‌های اروپایی درباره ناوالنی، این موضوع را بهانه‌ای برای دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه توصیف کرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: تحریم‌ها، لیست‌ها و اقدامات محدود کننده، این‌ها در روابط بین‌الملل همواره به یک چیز ختم شده است؛ تدابیر تلافی‌جویانه. متقارن، موازی و یا مشابه. سوال اینجاست که چرا آن‌ها می‌خواهند از طریق تحریم به اهداف خود دست یابند. برای فهمیدن حقیقت، تحریم‌ها چگونه به آن‌ها کمک می‌کند؟
آلمان و فرانسه شب گذشته اعلام کردند که درصدد اعمال تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه در ارتباط با پرونده الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه هستند.
«هایکو ماس» و «ژان ایو لودریان»، وزرای خارجه آلمان و فرانسه طی بیانیه‌ای مشترک، روسیه را مسئول مسمومیت ناوالنی عنوان و اعلام کردند که پیشنهاد تحریم اشخاصی که مسئول مسمومیت ناوالنی هستند را به همتایان اروپایی خود ارائه خواهند داد.
الکسی ناوالنی ماه گذشته در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق اظهارات پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی است.
مسکو اتهام‌زنی اروپا درباره نقش روسیه در مسمومیت ناوالنی را شدیدا رد کرده است. هفته گذشته نیز «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه موسوم به (SVR) اعلام کرد الکسی ناوالنی هنگام خروج از روسیه به مقصد آلمان، هیچ سمی در بدن خود نداشته است. به تازگی خبر رسیده که تحقیقات کشور روسیه درباره پرونده این منتقد دولت آغاز شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/190302/موضع-روسیه-درباره-واکنش-اروپا-به-ماجرای-ناوالنی
بستن   چاپ