ایرانیان جهان
مدیرکل محیط زیست استان زنجان خبر داد: ذخیره سازی 1200 علوفه برای تغذیه آهوان دشت سهرین
جمعه 18 مهر 1399 - 12:36:38
ایرانیان جهان - مدیرکل محیط زیست استان زنجان،از ذخیره سازی هزار و 200 علوفه برای تغذیه آهوان دشت سهرین درزنجان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست زنجان، حسین آبسلان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما گفت: با توجه به اینکه استان زنجان از مناطق سرد سیر کشور بوده و احتمال بارش‌های سنگین برف در طول فصل پاییز و زمستان به طور متناوب وجود دارد این اداره کل اقدام به تهیه علوفه و انبار آن در فصل تابستان کرده است.‌
وی با بیان اینکه امسال کشت گندم و یونجه در منطقه محیط زیست واقع در دشت سهرین انجام شده است افزود: در سطح 150 هکتار از دشت سهرین یونجه و گندم کاشت شده است.
مدیرکل محیط زیست استان زنجان، گفت: در همین زمینه هزار و 200 بسته علوفه برای زمستان گذرانی حیات وحش ذخیره شده تا در زمان بارش برف در بین آهوان دشت سهرین، توزیع شود و در منطقه حفاظت شده انگوران شهرستان ماهنشان که کل و بز و قوچ و میش و در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم نیز که کل و بز زیست می‌کنند چندان نیاز به پخش علوفه زمستانی نیست.
آبسالان تاکید کرد: آهوان به سبب اینکه در دشت‌ها زندگی می‌کنند در زمستان با بارش برف‌های سنگین در تهیه غذا با مشکل مواجه می‌شوند به همین سبب با برنامه ریزی و فراهم کردن تدارکات لازم نگرانی نیز از بابت تغذیه این گونه‌ها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ذخیره مواد غذایی به اندازه کافی انبار شده و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد، گفت: از شهروندان انتظار داریم در فصل سرما از شکار و زنده‌گیری حیوانات و پرندگانی که به شهرها و روستاها پناه می‌آورند خودداری کنند.
مدیرکل محیط زیست استان زنجان، گفت: باتوجه به اینکه در فصل زمستان و زمان بارش برف آهوان نزدیک مناطق مسکونی می‌شوند عده‌ای افراد سودجو اقدام به شکار غیرمجاز این حیوانات می‌کنند که انتظار داریم دوستداران محیط زیست همیشه یاری رسان ما بوده‌اند در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به نزدیکترین واحد محیط زیست استان اطلاع داده و یا از طریق شماره تلفن 33554001 اطلاع دهند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/190322/مدیرکل-محیط-زیست-استان-زنجان-خبر-داد--ذخیره-سازی-1200-علوفه-برای-تغذیه-آهوان-دشت-سهرین
بستن   چاپ