ایرانیان جهان
اسلام ستیزی در فرانسه و نسل سوم مهاجرین مسلمان
جمعه 18 مهر 1399 - 1:11:30 PM
ایرانیان جهان-گروه بین الملل خبرگزاری فارس – مهدی پورصفا : پاریس را در اروپا به عنوان شهری زیبا می شناسند؛ با مغازه های پر زرق و برق، برج ایفل، موزه لوور و صدها نشانه دیگر که بازدید از این شهر را برای برخی بسیار جذاب جلوه می دهد. با این حال مدت هاست که به مدد رسانه ها روشن شده که در واقعیت خبری از آن پاریس افسانه ای نیست. شورش بزرگ سال 2005 در حاشیه شهرهای فرانسه محلاتی زمخت و خاکستری را آشکار کرد که مدت هاست نادیده گرفته شده اند.
حالا همه می دانند که جوانان فرانسوی که از تبعیض جانشان به لب رسیده تبدیل به یک بمب آماده انفجار شده اند و در این میان سهم اصلی این حاشیه نشینی نصیب فرزندان نسل دوم و سوم مهاجران به خصوص مسلمانان است. جوانانی که اغلب مادران و پدران آن ها بعد از دهه 60 به فرانسه مهاجرت کرده اند و می بینند تنها چیزی که در شهر پاریس نصیب آنها شده تبعیض و حاشیه نشینی است. سال هاست که جامعه شناسان فرانسوی درباره ضرورت کاهش مشکلات و تبعیض های موجود علیه فرزندان مهاجران هشدار می دهند اما از نظر دولت این کشور مشکل اصلی «اسلام» و جذب نشدن این جوانان در داخل ملت فرانسه است.
رییس جمهور فرانسه در گفت وگوی چندی پیش خود با نشریه «ژورنال دودیمانش» می گوید تا هنگامی که طرح وی به پایان نرسد از اعلام جزئیات آن خودداری می کند با این حال نظر وی بر ایجاد ارتباطی منظم و منطقی بین جمهوری فرانسه و اسلام است به گونه ای که ارزش های جمهوری در هرگونه فعالیت نهادهای اسلامی در فرانسه محترم شمرده شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/190326/اسلام-ستیزی-در-فرانسه-و-نسل-سوم-مهاجرین-مسلمان
بستن   چاپ