ایرانیان جهان
کرونا؛ عامل افزایش فقر کودکان و بیکاری جوانان آلمانی
جمعه 18 مهر 1399 - 1:13:39 PM
ایرانیان جهان-به گزارش ایرنا، طولانی شدن بحران همه گیری کرونا در کشورهای پیشرفته به وخامت اوضاع اقشار آسیب پذیر و فقیر در این کشورها دامن زده است. در آلمان نیز این طیف از جامعه، بیش از دیگران از پیامدهای بحران کرونا آسیب دیده اند.
شبکه دویچه وله در این باره نوشت: بحران کرونا دامن همه را گرفته اما اقشار تهیدست جامعه بیش از بقیه از این بحران صدمه دیده اند. در آلمان نیز کودکان و نوجوانان در خانواده های کم درآمد بیشتر از همسالان متمول ترشان ضربه خورده اند. "مددکاری جوانان کاتولیک" در بررسی وضعیت فقر جوانان در سال 2020 برآورد کرده، این بحران بیش از همه کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار داده است.
بر اساس گزارشی که این موسسه منتشر کرده، پیش از شیوع کرونا در آلمان حدود سه میلیون و 200 هزار کودک، نوجوان و جوان در خطر فقر در خانوارهایی زندگی می کردند که از امکانات اولیه زندگی برخوردار بودند. بعد از شیوع کرونا تعداد کودکان و نوجوانان در معرض فقری که از این میزان امکانات برخوردارند به یک میلیون و 200 هزار نفر کاهش یافته است.
از نظر روحی نیز کودکان و نوجوانان فقیر بیشتر از همسالانشان که در وضعیت اقتصادی بهتری به سر می برند، در معرض خطرند. تحقیق کلینیک دانشگاه هامبورگ-اِپِن دورف که در ژوئن امسال انجام شده نشان می دهد که 70 درصد نوجوانانی که مورد پرسش قرار گرفته اند در بحران کرونا احساس می کنند که از نظر روحی تحت فشار هستند. اضطراب، ترس و افسردگی نیز در میان آنها افزایش داشته است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/190327/کرونا؛-عامل-افزایش-فقر-کودکان-و-بیکاری-جوانان-آلمانی
بستن   چاپ