ایرانیان جهان
کانادا: ترکیه خود را در مناقشه قره‌باغ دخالت ندهد
شنبه 19 مهر 1399 - 09:02:12
ایرانیان جهان - کانادا: ترکیه خود را در مناقشه قره‌باغ دخالت ندهد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6889970
١٥٠
٠
فارس / وزیر خارجه کانادا با درخواست از ترکیه برای دخالت ندادن خود در مناقشه قره‌باغ، به این کشور توصیه کرد که به کاهش تنش و تشویق جمهوری آذربایجان برای گفت‌وگوی صلح با ارمنستان روی بیاورد.
«فرانسیس فیلیپ شامپین» وزیر خارجه کانادا شامگاه جمعه از ترکیه و دیگر کشورهای خارجی خواست که خود را در مناقشه جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه «قره‌باغ کوهستانی» وارد نکنند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شامپین که قرار است روز یکشنبه برای گفت‌وگو با متحدان اروپایی کانادا درباره مناقشه قره‌باغ به این قاره سفر کند، از «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز خواست بجای اظهارات تنش‌زا، به کاهش تنش و تشویق باکو به مذاکرات صلح روی بیاورد.
وی در نشست خبری توضیح داد: «پیام من بسیار واضح است، اینکه ترکیه و تمام طرف‌های خارجی باید از این مناقشه بیرون بایستند... من (با چاووش‌اوغلو) گفت‌وگوی جدی در این باره داشتم و موضع کانادا را شفاف‌سازی کردم».
وزیر خارجه کانادا همچنین افزود که دو طرف توافق کردند هیچ راهکار نظامی برای حل مناقشه قره‌باغ وجود ندارد.
به نوشته رویترز، روابط آنکارا و اُتاوا طی هفته جاری بعد از تعلیق صادرات فناوری برخی پهپادهای کانادایی به ترکیه و تحقیق درباره استفاده شدن آنها توسط نیروهای آذربایجانی علیه ارمنستانی، به تیرگی گرویده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/190436/کانادا--ترکیه-خود-را-در-مناقشه-قره‌باغ-دخالت-ندهد
بستن   چاپ