ایرانیان جهان
درخواست رئیس جمهور تایوان برای گفتگوی معنادار با چین
شنبه 19 مهر 1399 - 11:08:40
ایرانیان جهان - درخواست رئیس جمهور تایوان برای گفتگوی معنادار با چین
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6890464
٥٤
٠
ایسنا / رئیس جمهور تایوان امروز شنبه به دنبال بالا گرفتن تنشهای نظامی با چین اظهار کرد، خواهان "گفتگویی معنادار" با پکن است.
به نقل از خبرگزاری رویترز، جزیره تایوان تحت فشار فزاینده‌ای از سوی چین که فعالیت نیروی هوایی خود را در نزدیکی این جزیره و خط میانی حساس در تنگه تایوان در چند هفته گذشته افزایش داده، قرار گرفته است.
تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در سخنرانی در مراسم گرامیداشت روز ملی وضعیت در تنگه تایوان را "نسبتا متشنج" توصیف کرد. او ادامه داد، این امر به همراه مناقشات در دریای چین جنوبی، نزاع در مرز هند و چین و اقدامات سرکوب آمیز چین علیه هنگ کنگ نشان می‌دهد که دموکراسی و صلح در منطقه با چالشهایی بزرگ مواجه هستند.
تسای اینگ ون خاطرنشان کرد: اگر پکن بتواند به خواسته تایوان توجه کرده و گفتگویی صلح آمیز و آشتی را به طور مشترک تسهیل کند، تنش منطقه‌ای مطمئنا قابل حل شدن است. اگر مقامهای پکن متمایل به حل خصومتها و بهبود روابط میان دو سمت تنگه تایوان در ضمن حفظ برابری و منزلت باشند، ما هم متمایل به همکاری با یکدیگر برای تسهیل یک گفتگوی معنادار هستیم.
واکنشی سریع از سوی چین که در سال 2016 مکانیزم مذاکرات رسمی را بعد از رسیدن تسای اینگ ون به ریاست جمهوری قطع کرد، مطرح نشده است.
رئیس جمهور تایوان گفت که متعهد به حفظ ثبات در تنگه تایوان است اما این مسئولیت برای هر دو طرف است.
او تقویت نیروهای مسلح تایوان را یک اولویت دانست و گفت که به این کار ادامه خواهد داد، در حالی که به اصل عدم جستجوی جنگ در ضمن نترسیدن از جنگ پایبند است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/190454/درخواست-رئیس-جمهور-تایوان-برای-گفتگوی-معنادار-با-چین
بستن   چاپ