ایرانیان جهان
ادامه فشارهای غرب بر بلاروس؛ سفیر انگلیس به لندن برگشت
شنبه 19 مهر 1399 - 12:05:56
ایرانیان جهان - ادامه فشارهای غرب بر بلاروس؛ سفیر انگلیس به لندن برگشت
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6890812
٠
٠
فارس / وزیر خارجه انگلیس در ادامه فشارهای هماهنگ کشورهای غربی علیه الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد که لندن «موقتا» سفیر خود در مینسک را به انگلیس فراخواند.
بنا بر گزارش شبکه «بی‌بی‌سی»، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که لندن در حمایت از لهستان و لیتوانی، سفیر خود در بلاروس را «موقتا» به لندن برگردانده است.
دولت بلاروس روز جمعه (دیروز) در واکنش به اقدامات و فشارهای لیتوانی و لهستان علیه بلاروس، 35 دیپلمات این دو کشور را از بلاروس اخراج کرد.
این اقدام در شرایطی صورت گرفت که کشورهای اروپایی به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و اعلام پیروزی الکساندر لوکاشنکو، نتیجه انتخابات را نپذیرفته و از مخالفان لوکاشنکو از قبیل «سوتلانا تیخانوفسکایا» حمایت کرده‌اند.
طبق اعلام کمیسیون انتخابات بلاروس، لوکاشنگو با بیش از 80 درصد آرا پیروز و تیخانوفسکایا نفر دوم شد. رهبر مخالفان بلاروس اما مدعی است در انتخابات تقلب شد.
تیخانوفسکایا مدت کوتاهی بعد از اعلام نتیجه انتخابات، از بلاروس به لیتوانی گریخت و در آنجا در حال انجام دیدارها و رایزنی‌ها با مقام‌های آمریکایی و اروپایی است.
اقدام انگلیس در فراخواندن سفیر خود از مینسک پایتخت بلاروس بعد از آن صورت گرفت که پیشتر 7 کشور اروپایی شامل آلمان، رومانی و جمهوری چک سفیرشان را از بلاروس خارج کردند.
انگلیس هفته گذشته هم در اعتراض به آنچه «نقض حقوق بشر علیه مخالفان» در بلاروس خوانده بود، تحریم‌هایی اعمال کرد و آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا هم این کار را انجام داده‌اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/190490/ادامه-فشارهای-غرب-بر-بلاروس؛-سفیر-انگلیس-به-لندن-برگشت
بستن   چاپ