ایرانیان جهان
پایش صنایع و پسماندهای روستایی شهرستان مشگین شهر
يکشنبه 20 مهر 1399 - 12:41:43
ایرانیان جهان - صنایع شهرستان مشگین شهر با هدف به حداقل رساندن آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت های صنعتی و تولیدی مورد پایش قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر گفت: میزان آلایندگی فاضلاب های خروجی واحدهای صنعتی و تولیدی، نحوه مدیریت پسماند کارخانه ها و همچنین محل های دفن و دفع پسماندهای روستایی از جمله مواردی هستند که مورد پایش کارشناس محیط زیست این اداره بصورت دوره ای و در راستای حفاظت از محیط زیست و رفع مشکلات زیست محیطی واحدها قرار می گیرند.
یوسف محمدی افزود: واحدهای آلاینده در مرحله اول اخطاریه زیست محیطی دریافت می کنند و در صورت عدم تمکین تحت پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی قرار می گیرند.
محمدی همچنین از انجام گشت های تخصصی جهت پیشگیری و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش آلاینده های ناشی از عوامل آلاینده از جمله پایش کلیه صنایع فعال و نیمه فعال ، صنایع آلاینده، مراکز فنی معاینه خودرو، پایش محل های دفن زباله شهری و روستایی بصورت مستمر خبر داد.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت مدیریت پسماند روستایی و شهری، پیگیری این موضوع در اولویت کاری این اداره بوده و پس از اتمام مهلت داده شده در اخطاریه های صادر شده به دهیاری ها و شهرداری ها و با توجه به ضرورت دفع مناسب پسماندهای روستایی و شهری بازدید مجدد بعمل خواهد آمد و نسبت به بررسی شرایط دفع پسماند در روستاها و شهرها و در صورت لزوم برخورد قانونی با خاطیان و آلوده کنندگان محیط زیست اقدام خواهد شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/190778/پایش-صنایع-و-پسماندهای-روستایی-شهرستان-مشگین-شهر
بستن   چاپ