ایرانیان جهان
آمادگی روسیه برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی
دوشنبه 21 مهر 1399 - 11:16:41
ایرانیان جهان - آمادگی روسیه برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6898123
٣٦
٠
ایسنا / پس از مخالفت مصر با میزبانی نشست رهبران حماس و فتح در قاهره، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد، مسؤولان روسیه از اینکه میزبان دیدار دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی در این کشور باشند، استقبال کردند.
به نوشته روزنامه عربی21، موسی ابو مرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در توییتی نوشت: در سفرمان به روسیه، میخائیل بوگدانف، فرستاده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه اعلام کرد که مسکو از میزبانی دیدار دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی استقبال می‌کند.
ابو مرزوق شرح داد: پیشنهاد روسیه در راستای حمایت از وحدت ملی، مشارکت سیاسی و مقابله با طرح‌های حذف مساله فلسطین مطرح شد.
یک هیات از رهبران جنبش حماس شامل موسی ابو مرزوق و حسام بدران، از اعضای دفتر سیاسی این جنبش و نیز نماینده حماس در موسکو نهم اکتبر جاری وارد مسکو شدند.
یک منبع ویژه فلسطینی در گفتگو با عربی21 فاش کرد، مسؤولان مصری عصر شنبه اعلام کردند که نمی‌توانند میزبان دیدار گفتگو محور میان دو جنبش حماس و فتح در سفارت فلسطین در قاهره باشند.
این منبع افزود: پس از آنکه قاهره موافقت اولیه خود را با برگزاری این دیدار اعلام کرد، قرار بود این دیدار پیش از نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی انجام شود.
منبع یاد شده در ادامه گفت: اشتیاقی از طرف مصر برای برگزاری این دور از مذاکرات میان دو جنبش حماس و فتح وجود ندارد زیرا مصر نگران است حماس از طریق انتخابات شورای ملی وارد سازمان آزادی‌بخش شود.
منبع مذکور ادامه داد: پس از مخالفت مصر، هیات فتح به ریاست جبریل الرجوب در حال رایزنی با گروه‌های فلسطینی برای برگزاری نشستی در مسکو، پایتخت روسیه است که موافقت خود را با میزبانی از این نشست در خاک خود اعلام کرد.
تا این لحظه هیچ اظهارنظر رسمی در این خصوص از سوی مسؤولان قاهره صورت نگرفته است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/190990/آمادگی-روسیه-برای-میزبانی-نشست-گروه‌های-فلسطینی
بستن   چاپ