ایرانیان جهان
طالبان: هنوز به مرحله گفت‌وگو برای آتش‌بس در مذاکرات نرسیده‌ایم
سه شنبه 22 مهر 1399 - 12:29:58
ایرانیان جهان - طالبان: هنوز به مرحله گفت‌وگو برای آتش‌بس در مذاکرات نرسیده‌ایم
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6902214
٠
٠
فارس / سخنگوی طالبان با بیان اینکه آتش بس موضوع مهمی است، گفت: هنوز مذاکرات به مرحله ای نرسیده که در این مورد گفت‌وگوها آغاز شود.
«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با بیان اینکه آتش بس موضوع مهمی است، گفت: هنوز مذاکرات به مرحله‌ای نرسیده که در این مورد گفت‌وگوها آغاز شود.
نعیم در گفت‌وگو با گلف نیوز افزود: آتش بس موضوع بسیار مهمی بوده و مذاکرات فعلی هنوز به مرحله ای نرسیده که در این مورد هیات‌ها وارد گفت‌وگو شوند.
وی افزود: هنوز مرحله اول نیز برای حرکت به سمت گفت‌وگوهای صلح برداشته نشده است.
این در حالی است که طالبان از چند روز پیش طالبان به ولایت هلمند حمله کرده و نبرد سنگین در این ولایت میان نیروهای دولتی و طالبان در جریان است و زندگی مردم در این منطقه مختل شده است. 
سخنگوی طالبان با تاکید بر اینکه هنوز مذاکرات به صورت رسمی آغاز نشده، تاکید کرد: هیات‌ها هنوز به صورت رسمی در مورد هیچ موضوعی گفت‌وگو نکردند و اما ما امیدوار هستیم که بتوانیم بر موانع غلبه کرده و مذاکرات را آغاز کنیم. 
نعیم همچنین در مورد تاثیر انتخابات آمریکا بر روند مذاکرات نیز گفت: ما امیدواریم که توافقنامه امضا شده در دوحه با واشنگتن پس از انتخابات نیز پابرجا باشد. 
وی تصریح کرد: ما به تنهایی قرارداد را امضا نکردیم بلکه این توافقنامه با دولت آمریکا امضا شده و ما بر این اعتقاد هستیم که آمریکا تصمیم گرفته است که از افغانستان خارج شود و طالبان امیدوار است که تمام دولت‌ها اهمیت توافق را درک کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/191310/طالبان--هنوز-به-مرحله-گفت‌وگو-برای-آتش‌بس-در-مذاکرات-نرسیده‌ایم
بستن   چاپ