ایرانیان جهان
پاسگاه های محیط بانی گیلان به دوربین های فوق مدرن حفاظتی مجهز می شوند
پنجشنبه 24 مهر 1399 - 20:28:48
ایرانیان جهان - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از تجهیز پاسگاه های محیط بانی استان به دوربین های فوق مدرن حفاظتی و فناوری های پاک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ،ساسان کفایی با اعلام این خبر گفت : این اقدام در راستای اجرای بند (ز) ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه و ضرورت استفاده از فناوری های پاک و سازگار با محیط زیست انجام می شود.
وی اظهار داشت: در همین راستا نخستین پنل خورشیدی و دوربین های فوق مدرن حفاظتی در پاسگاه سرمحیط بانی سفید رود که در مجاورت یکی از مهمترین رودخانه های آبریز دریای خزر و زایشگاه طبیعی ماهیان استخوانی و خاویاری است در پارک ملی بوجاق کیاشهر نصب و راه اندازی شد. 
کفایی ابراز امیدواری کرد: در گام های بعدی سایر پاسگاه های استان نظیر اسپند ، جوکندان ، سیاه درویشان نیز که از توسعه یافتگی کمتری برخوردارند به انرژی های پاک و سازگار با محیط زیست مجهز می شوند.
172 محیط بان در 21 پاسگاه محیط بانی گیلان مشغول به فعالیت هستند.
استان گیلان دارای ١٥ منطقه تحت مدیریت شامل یک پارک ملی - چهار اثر طبیعی ملی - پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که 9.16درصد از سطح کل استان را شامل می شود؛ همچنین استان دارای شش منطقه شکارممنوع ( اشکورات- استیل- ناو اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده ) نیز بوده که 10.3درصد از سطح کل استان را شامل می شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/191933/پاسگاه-های-محیط-بانی-گیلان-به-دوربین-های-فوق-مدرن-حفاظتی-مجهز-می-شوند
بستن   چاپ