ایرانیان جهان
مسکو: به تحریم‌ های اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهیم
شنبه 26 مهر 1399 - 19:21:03
ایرانیان جهان - میزان / نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌های اتحادیه اروپا درباره پرونده ناوالنی از پاسخ مسکو به این نهاد خبر داد.
طبق گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر چیژوف، با بیان اینکه مسکو به تحریم‌های اتحادیه اروپا بابت پرونده ناوالنی پاسخ می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به این موضوع که این تحریم‌ها علیه افراد است، ما نیز دست به اقدام متقابل می‌زنیم.
نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در این راستا افزود: این منطقی است که اقدامات متقابل ممکن است بر روابط دوجانبه مسکو با برلین و پاریس اثر بگذارد، زیرا هیچکدام از این کشور‌ها دست داشتن در این اقدام را رد نکرده‌اند.
وی در ادامه با بیان این موضوع که مسکو محدودیت‌های جدید را غیرقانونی، یکجانبه و همانند محدودیت‌های قبلی می‌داند، گفت: شورای امنیت سازمان ملل تنها نهادی است که می‌تواند مسئول وضع تحریم‌ها باشد.
چیژوف تصریح کرد: کشور‌های عضو که چنین تحریم‌هایی را مطرح کرده‌اند شواهدی درباره دست داشتن روسیه در پرونده الکسی ناوالنی، مخالف کرملین ندارند و حتی شواهد خود را به متحدانشان هم ارائه نکرده‌اند.
نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در پایان با بیان اینکه توجیه این تحریم‌ها چه سیاسی و چه حقوقی بسیار ضعیف هستند، خاطرنشان کرد: از دیدگاه و نقطه نظر اخلاقی هم غیرقابل قبول. این تحریم‌ها، نگرانی‌های ما را پیرامون این مساله تایید می‌کند که روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا در حال رسیدن به پایین‌ترین حد خود است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/192209/مسکو--به-تحریم‌-های-اتحادیه-اروپا-پاسخ-می‌دهیم
بستن   چاپ