ایرانیان جهان
وزیر صهیونیستی: هیات اماراتی احتمالا در سفرش به تل‌آویو فرودگاه را ترک نمی کند
يکشنبه 27 مهر 1399 - 12:35:28
ایرانیان جهان - ایسنا / وزیر علوم رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیات رسمی که قرار است به زودی از امارات به اراضی اشغالی سفر کند، احتمالا از فرودگاه بن گوریون واقع در نزدیکی شهر تل‌آویو خارج نخواهد شد.
به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یزهار شای، وزیر علوم رژیم صهیونیستی در گفتگویی رادیویی اظهار کرد: سفر هیات اماراتی که قرار است سه‌شنبه وارد تل‌آویو شود، احتمالا تنها به نشست‌هایی در داخل فرودگاه بن گوریون محدود خواهد شد و برنامه شلوغی که برای این سفر، به عنوان اولین سفر هیاتی از امارات از زمان امضای توافق عادی‌سازی در نظر گرفته شده بود، لغو می‌شود.
شای گفت: احتمالا نشست‌ها در داخل فرودگاه و یا در نزدیکی آن برگزار می‌شوند.
وزیر علوم رژیم صهیونیستی علت این تصمیم را برقراری قرنطینه کامل اراضی اشغالی در پی افزایش شدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: مسافران اماراتی چند ساعت مطابق پروتکل‌های مبارزه با کرونا توقف دارند.
برخی مسؤولان آمریکایی و اسرائیلی که در برگزاری این سفر شرکت دارند، به خبرگزاری رویترز گفتند: احتمالا این دیدار به شکل کامل در داخل فرودگاه بن گوریون انجام می‌شود.
برخی مسؤولان دیگر نیز به رویترز گفتند: هیات اماراتی شامل هشت یا نه کارگروه در زمینه‌های مختلف جهت همکاری‌های دوجانبه خواهد بود و مذاکراتی را که در جریان سفر هیات اسرائیلی در تاریخ 31 اوت در ابوظبی آغاز شدند، دنبال می‌کند.
امارات تا این لحظه این سفر را تایید نکرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/192321/وزیر-صهیونیستی--هیات-اماراتی-احتمالا-در-سفرش-به-تل‌آویو-فرودگاه-را-ترک-نمی-کند
بستن   چاپ