ایرانیان جهان
خروج شاهزاده قاچاقچی سعودی از لبنان علیرغم مخالفت میشل عون
دوشنبه 28 مهر 1399 - 08:55:35
ایرانیان جهان - فارس / رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که درخواست لغو حکم ممنوعیت خروج شاهزاده قاچاقچی سعودی را رد کرده بود اما دادگاه تجدید نظر بیروت این حکم را لغو و او از فراری داده شد.
ریاست جمهوری لبنان روز یکشنبه هر گونه شایعه درباره نقش «میشل عون» رئیس جمهور این کشور در آزادی شاهزاده سعودی بازداشتی در لبنان و لغو حکم ممنوعیت سفر وی را تکذیب کرد.
به گزارش پایگاه خبری النشره، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد در جواب برخی رسانه‌ها که در پرونده شاهزاده «عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز آل سعود» معروف به شاهزاده قاچاقچی ادعا کرده بودند، میشل عون در آزادی او و لغو ممنوعیت سفرش دخالت داشته است، دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهور بر خود لازم شمرد که در رد این ادعاها که به عنوان افتراء و ضدمه اخلاقی به مقام ریاست جمهوری است، توضیحاتی بدهد.
در ادامه این بیانیه آمده است: در اکتبر 2015 شاهزاده عبدالمحسن بن ولید (که در لبنان به شاهزاده کپتاگون معروف است) در حالی که می‌خواست سوار بر هواپیمایی شخصی فرودگاه بین المللی بیروت را با 1900 کیلوگرم مواد مخدر روان‌گردان از نوع کپتاگون، ترک کند، دستگیر شد. در مارس 2019 دادگاه کیفری جبل لبنان حکمی درباره او صادر کرد و در 26 آوریل 2020 دوره محکومیت حبس او پایان یافت، اما سفر او به خارج لبنان را ممنوع کرد.
دفتر ریاست جمهوری لبنان گفت: در دوم ماه مه 2020 وزیر دادگستری لبنان درخواست ویژه عفو شاهزاده سعودی را به ریاست جمهوری لبنان ارائه داد و در 21 ژوئیه 2020 این درخواست توسط میشل عون رد شد.
بر اساس این بیانیه در همان روز 21 ژوئیه 2020 که عون درخواست عفو عبدالمحسن بن ولید را رد ، اما دادگاه تجدید نظر در بیروت، ممنوعیت سفر این شاهزاده سعودی را رد کرد و او در 24 ژوئیه 2020 (سوم مرداد ماه) لبنان را ترک کرد.
ریاست جمهوری لبنان تاکید کرد: «با توجه به این واقعیت‌های متقن، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری از همه رسانه‌ها می‌خواهد قبل از اتهام زدن به فردی، اطلاعات لازم را درباره یک قضیه به دست آوردند تا احساسات مردم را بیجا تحریک نکنند و موجب تحریف افکار عمومی و صدمات روحی و روانی نشوند.»

http://www.ilandnews.ir/fa/News/192517/خروج-شاهزاده-قاچاقچی-سعودی-از-لبنان-علیرغم-مخالفت-میشل-عون
بستن   چاپ