ایرانیان جهان
ترامپ: با اختلاف فاحش نسبت به سال 2016 پیروز انتخابات می‌شوم
چهارشنبه 30 مهر 1399 - 11:03:07
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / در حالی که نتایج نظرسنجی‌ها به نفع نامزد دموکرات انتخابات 2020 است، رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است می‌تواند در انتخابات امسال پیروزی قاطع‌تری نسبت به سال 2016 برای خود به ثبت برساند.
دونالد ترامپ اطمینان خاطر داد که با اختلاف فاحش نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پیروز انتخابات خواهد شد.
رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در گردهمایی انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیا به حامیان خود اطمینان داد در انتخابات امسال پیروزی قاطع تری علیه رقیب دموکراتش رقم خواهد زد. ترامپ همچنین از طرفداران خود خواست با رای‌های خود، شکست رعدآسایی را بر جو بایدن تحمیل کنند.
ترامپ بار دیگر به بایدن دموکرات تاخت و گفت در صورتیکه او پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 شود، آمریکا را به یک کشور سوسیالیستی تبدیل می‌کند. او با ذکر دستاورد‌های خود، ادعا کرد که دولتش در کمتر از شش ماه اقتصاد کشور را که به دلیل شیوع کرونا به سختی آسیب دیده بود، احیا کرده است.
رئیس جمهور فعلی آمریکا در حالی نوید شکست سنگین بایدن در سوم نوامبر را به حامیان خود می‌دهد، که رقیب دموکراتش او را در اکثریت قریب به اتفاق نظرسنجی‌های ماه‌های اخیر آمریکا جا گذاشته است. معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا در ایالت پنسیلوانیا که رای آن از تاثیرگذارترین موارد محسوب می‌شود، با 4.4 درصد از ترامپ پیش است هر چند این رقم نسبت به نظرسنجی هفته پیش سقوط چند پله‌ای داشته است.
نظرسنجی‌ها حامل خبر‌های خوشایندی برای میلیاردر کاخ سفید نیست. او با فاصله تثیبت شده متوسطی 9 درصد در مجموع نظرسنجی‌ها از جو بایدن دموکرات عقب است. بایدن گوی رقابت را در ایالت‌های کلیدی آریزونا، ویسکانسن، میشیگان و پنسیلوانیا از ترامپ ربوده است. این‌ها همان ایالت‌های هستند که در سال 2016 ورق انتخابات را به نفع ترامپ برگرداندند.
حقیقت تلخ برای ترامپ و هم حزبی هایش یکه تازی بی وقفه بایدن در نظرسنجی هاست. در فاصله کمتر از یک ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزد دموکرات‌ها توانسته در بهترین شرایط نسبت به رقیب خود قرار بگیرد و رکورد بی سابقه‌ای را در میان نامزد‌های انتخاباتی از سال 1936 به این سو به نام خود ثبت کند. نظرسنجی جدید واشنگتن پست شان داد جو بایدن با کسب 55 درصد آرا از رقیب جمهوری خواه کاخ سفید نشین خود پیش است. از سال 1936 تاکنون ثبت چنین اختلاف فاحشی میان رقبای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آنهم در اندک زمان باقی مانده به روز انتخابات بی سابقه بوده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/193091/ترامپ--با-اختلاف-فاحش-نسبت-به-سال-2016-پیروز-انتخابات-می‌شوم
بستن   چاپ