ایرانیان جهان
ادعای رسانه صهیونیستی درباره احتمال عادی سازی روابط با قطر
چهارشنبه 30 مهر 1399 - 11:03:18
ایرانیان جهان - ایسنا / تحلیلگر نظامی شبکه 13 رژیم صهیونیستی فاش کرد که یک هیأت از این رژیم اخیراً به قطر سفر کرده و موفق شده تا کمک قطر به نوار غزه را تضمین کند.
شبکه 13 رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک هیئت اسرائیلی طی روزهای اخیر به قطر سفر کرد و موفق شد تا وعده کمک 60 میلیون دلاری قطر به غزه تا پایان سال را از دوحه بگیرد.
این شبکه اعلام کرد که اسرائیل بر این باور است که این پاسخ مثبت قطر زمینه ای برای «گرم شدن روابط» میان تل‌آویو و دوحه است.
این شبکه در ادامه مدعی که بعید نیست قطر از جمله کشورهای باشد که به زودی توافق صلح را با تل‌آویو امضا می‌کند.
آلون بن دیوید، تحلیلگر نظامی در این شبکه مدعی شد: قطر بر این باور است که اسرائیل می‌تواند به دوحه کمک کند تا به آغوش کشورهای عربی که آن را تحریم کرده‌اند، بازگردد. این امر نیز بعید نیست که قطر از جمله کشورهایی باشد که توافق صلح را با اسرائیل در آینده بسیار نزدیک امضا کند.
وی ادامه داد: قطر که حامی حماس و ترکیه است، آماده حرکت به سمت اسرائیل است که چه بسا این رویکرد برای دستیابی به توافق صلح باشد.
این ادعا در حالی است که وزارت خارجه قطر در 16 سپتامبر اعلام کرد که این کشور به جرگه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در راستای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل نخواهد پیوست مگر آنکه نزاع با فلسطینی‌ها به شکل عادلانه حل و فصل شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/193101/ادعای-رسانه-صهیونیستی-درباره-احتمال-عادی-سازی-روابط-با-قطر
بستن   چاپ