ایرانیان جهان
لوکاشنکو: بلاروس در حال مواجهه با تروریسم هستیم
سه شنبه 6 آبان 1399 - 22:09:45
ایرانیان جهان - ایسنا / رئیس‌جمهوری بلاروس امروز (سه‌شنبه) در بحبوحه تلاش نیروهای اپوزیسیون برای برگزاری اعتصاب سراسری گفت، کشورش در حال مواجه با تهدیدهای مرتبط با تروریسم است.
به گزارش اسپوتنیک،‌ الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در نشست "مجمع همه مردم بلاروسی" گفت: آنها به خطوط راه‌آهن آمده و جلوی سامانه‌های اتوماتیک را می‌گیرند و راه‌ها را بند می‌آورند، خب ما دیگر چه برداشتی می‌توانیم از این داشته باشیم؟ این کار ممکن است حوادث دلخراشی را در راه‌آهن به دنبال داشته باشد؛ فجایع و تلفات بسیار. اینها کار باندهای تبهکار سازمان‌یافته با نشانه‌هایی از تروریسم است. ما کم‌کم با تهدیدهای مرتبط با تروریسم مواجه می‌شویم.
اعتراضات گسترده در بلاروس از زمان انتخابات ریاست جمهوری ماه اوت به راه افتاده است. براساس اعلام مقام‌ها، الکساندر لوکاشنکو بیش از 80 درصد آراء را به دست آورد اما اپوزیسیون بلاروس مدعی است که سوتلانا تیخانوفسکایا برنده انتخابات است و این رئیس‌جمهوری بلاروس را به تقلب انتخاباتی متهم کرده است.
تیخانوفسکایا با اعلام اولتیماتوم مردم علیه مقام‌ها، تاکید کرد در صورتی که درخواست‌های اپوزیسیون بلاروس تا 25 اکتبر محقق نشود، تمام شرکت‌های این کشور اعتصاب خواهند کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/194622/لوکاشنکو--بلاروس-در-حال-مواجهه-با-تروریسم-هستیم
بستن   چاپ