ایرانیان جهان
افشاگری تازه نیویورک تایمز از فرارهای مالیاتی ترامپ
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 20:19:55
ایرانیان جهان - ایسنا / روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد، دونالد ترامپ در یک دهه گذشته از میزان 287 میلیون دلار بخشودگی بدهی که اکثر آن مربوط به هتل و برج بین المللی ترامپ در شیکاگو بوده برخوردار شده است.
به گزارش پایگاه هیل، نیویورک تایمز با استناد به یک سری اسناد مالیات بر در آمد فدرال که به دست آورده گزارش کرده، قرض دهندگان از سال 2010 صدها میلیون دلار بدهی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باز پرداخت نکرده را بخشیده اند که شامل اکثریت بدهی های ترامپ شده است.
نیویورک تایمز در گزارشش با استناد به اطلاعات مربوط به پرداختهای مالیاتی، مصاحبه ها و اسناد دیگر نوشته، قرض دهندگان به دونالد ترامپ شامل دویچه بانک و صندوق فورترس اینوستمنت گروپ تسهیلاتی را به ترامپ شامل زمان بیشتر برای پرداخت وامهایش داده اند.
تحقیقات لتیسیا جیمز، دادستان ارشد نیویورک درباره تجارت ترامپ شامل پرسشهایی درباره بدهی های بخشیده شده بوده چرا که سرویس درآمد داخلی آمریکا حکم می کند که بدهی های بخشیده شده هم باید به عنوان درآمد مالیات بندی شوند.
اما این روزنامه گزارش کرد، به نظر می رسد اسناد مالیاتی ترامپ نشان می دهند که رئیس جمهور فعلی آمریکا تقریبا هیچ مالیات بر درآمدی از بابت بدهی های بخشیده شده اش پرداخت نکرده که بخشی از دلیل آن ضررهای بزرگ در دیگر تجارتها بوده است.
آلن گارتن، کارمند ارشد حقوقی شرکت ترامپ به نیویورک تایمز گفت، این شرکت و ترامپ به شکلی مناسب همه مالیاتهای مربوط به بدهی های بخشیده شده را پرداخته اند.
گزارش شده که دویچه بانک قبول کرد به ترامپ 640 میلیون دلار وام از بابت پروژه شیکاگو از جمله 40 میلیون دلاری که شخصا از سوی ترامپ تضمین شد بدهد. او همچنین 130 میلیون دلار از صندوق فورترس اینوستمنت گروپ در چارچوب یک معامله با نرخ بهره دو رقمی و مبلغ 49 میلیون دلار اضافی دیگر به هنگام بازپرداخت وام قرض گرفت. این توافقات سال 2005 امضا شدند و در اصل موعد پرداختشان مه 2008 بود یعنی زمانی که ترامپ انتظار داشت پول کافی از املاکش برای پرداخت وامها به دست آورده باشد اما ساخت و ساز به تاخیر می افتد و به سبب انجام نشدن فروش های مورد انتظار، شرکت پول را به موقع برای بازپرداخت وام به دست نیاورد.
با شروع بحران مالی ترامپ برای تاخیر شش ماهه بازپرداخت وام دویچه بانک درخواست داده و با درخواستش موافقت شد و هنگامی که ضرب الاجل سر رسید بانک با تاخیرهای بیشتر در آینده مخالفت کرد. در آن زمان ترامپ به دویچه بانک حدود 334 میلیون دلار با بهره بدهکار بوده و بدهی اش به فورترس اینوستمنت گروپ بدون بهره حدود 130 میلیون دلار بود.
ترامپ شکایتی را علیه قرض دهندگان تنظیم و عنوان کرد که دویچه بانک در قرض دهی یغماگرانه دست دارد. دویچه بانک هم شکایتش را علیه ترامپ تنظیم کرده و خواستار بازپرداخت وامها شد. دو طرف در 2010 به طور خصوصی به توافق رسیدند. اسناد فدرال مربوط به وام و مالیات ترامپ در کوک کانتی ایالت ایلینوس نشان می دهند که او دیگر مسئول پرداخت حدود 270 میلیون دلار بدهی نیست.
صندوق فورترس اینوستمنت گروپ هم طبق گفته افراد آشنا به معامله، انتظار داشتند بیش از 300 میلیون دلار از ترامپ دریافت کند اما به جایش بر سر 48 میلیون دلار توافق کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/194860/افشاگری-تازه-نیویورک-تایمز-از-فرارهای-مالیاتی-ترامپ
بستن   چاپ