ایرانیان جهان
تفاوت بایدن 2020 با هیلاری 2016
جمعه 9 آبان 1399 - 11:56:59
ایرانیان جهان - دنیای اقتصاد /متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
متیو ایگلسیاس-ووکس/ در نظرسنجی‌هایی که طی ماه‌های اخیر درباره میزان آرای احتمالی جو بایدن و ترامپ انجام شده، بایدن جلوتر از رقیب خود بوده، یعنی بر مبنای این نظرسنجی‌ها، شانس او برای پیروزی در انتخابات بیشتر است. وضعیت کنونی برای بسیاری از لیبرال‌ها وضعیتی آشناست. سال 2016 نیز در نظرسنجی‌ها هیلاری کلینتون از ترامپ جلوتر بود و در آن زمان تصور می‌شد او پیروز خواهد شد، اما چنین نشد. البته به نظر می‌رسد وضعیت حالا با سال 2016 کاملا متفاوت است. خوش‌بینی زیاد به پیروزی خانم کلینتون در سال 2016 بر جلوتر بودن وی در نظرسنجی‌های ملی از ترامپ مبتنی نبود. در آن زمان دو عامل بر این دیدگاه اثر گذاشتند عامل اول روش پر نقص نتیجه‌گیری درباره نحوه رقابت‌های ایالتی و عامل دوم درک ناصحیح از وضعیت آرای الکترال بود.
درحال‌حاضر پیش‌بینی‌کنندگان به این دلیل معتقدند بایدن پیروز خواهد شد که میزان آرای او در سطح ملی بسیار بالاتر از ترامپ است. البته عدم قطعیت همچنان وجود دارد، زیرا با آنکه بایدن از ترامپ آرای بالاتری دارد و طی ماه‌های اخیر همواره این وضعیت حفظ شده اما ممکن است شرایط تغییر کند و آرای ترامپ افزایش یابد. همچنان مشخص نیست آیا سازمان‌های فعال درحوزه نظرسنجی می‌توانند گرایش رای‌دهندگان در ایالت‌های مهم را با دقت مشخص کنند یا نه و نیز باید دید تعداد آرای الکترال ترامپ و بایدن در نهایت چه میزان خواهد بود.
در پیش‌بینی نتیجه انتخابات بر مبنای نظرسنجی، دو عامل مهم وجود دارد؛ نخست آنکه برای درک دیدگاه عمومی درباره دو نامزد به نظرسنجی‌ها توجه می‌شود و دوم آنکه برای پیش‌بینی نتیجه، یک مدل ساخته می‌شود. برای این کار از نظرسنجی‌ها و گاه دیگر داده‌ها استفاده می‌شود و نتیجه کار این است که می‌توان از نظرسنجی به پیش‌بینی رسید.
عقل سلیم حکم می‌کند که 5 درصد جلوتر بودن بهتر از 2 درصد جلو بودن است و جلو بودن در ماه اکتبر بهتر از جلو بودن در ماه ژوئیه است، اما برای پیش‌بینی دقیق ضروری است این دیدگاه‌ها به شکل فرمول بیان شوند. سال 2016 طبق برخی مدل‌ها هیلاری کلینتون شانس بسیار بالایی برای پیروزی داشت. روز انتخابات، نظرسنجی نیویورک‌تایمز شانس پیروزی او را 85 درصد و نظرسنجی‌هافینگتون پست شانس او را 98 درصد اعلام کرد. تفاوت‌ها از مدل‌سازی‌های مختلف نشأت می‌گیرد، نه از آنچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند.
هافینگتون پست به انتخابات به‌عنوان رای‌گیری و رقابت در 50 ایالت نگاه می‌کرد و انحراف‌هایی نسبت به نظرسنجی می‌تواند رخ دهد، اما این انحراف‌ها تنها به شکل مستقل رخ می‌دهند. بنابراین اگر شانس ترامپ برای کسب آرا در ایالت‌های پنسیلوانیا 35 درصد، در کارولینای شمالی 40 درصد، در فلوریدا 40 درصد و در جورجیا 45 درصد بود مدل‌هافینگتون پست فرض را بر این می‌گذاشت که شانس ترامپ برای پیروزی در این ایالت‌ها به شدت پایین است.
درحال‌حاضر همه معتقدند در مدل‌های کنونی فرض بر این است که نظرسنجی‌ها خطا دارند و دیدگاه مردم با گذشت زمان تغییر می‌کند و این دو با هم مرتبط هستند. تفاوت دیگر انتخابات امسال با انتخابات سال 2016 این است که میزان جلوتر بودن بایدن از ترامپ بسیار بالاتر از میزان جلو بودن هیلاری کلینتون از ترامپ در سال 2016 است. در واقع در تمام دوره مبارزات انتخاباتی میزان جلو بودن بایدن بیش از ترامپ بوده و نیز اکنون که کمی تا انتخابات باقی ماند، این وضعیت حفظ شده است در نتیجه زمانی برای تغییر دیدگاه رای‌دهندگان وجود ندارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/195170/تفاوت-بایدن-2020-با-هیلاری-2016
بستن   چاپ