ایرانیان جهان
بیانیه سفارت آمریکا درباره مذاکرات ترسیم مرز دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی
جمعه 9 آبان 1399 - 21:49:41
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / سفارت آمریکا در بیروت درباره مذاکرات میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرز‌های دریایی، درخصوص دستیابی به نتایج مورد انتظار طرفین ابراز امیدواری کرد.
به گزارش آرتی عربی، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان صبح امروز (جمعه) در کاخ بعبدا میزبان «دوروتی چیا» سفیر آمریکا در بیروت بود و درباره مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی با رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.
سفارت آمریکا پس از این دیدار در بیانیه‌ای درخصوص نتیجه بخش بودن مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز‌های دریایی ابراز امیدواری کرد.
این سفارت اعلام کرد: امیدواریم طرفین در این مذاکرات به راه حلی که مورد انتظارشان است، دست یابند.
در این بیانیه آمده است: در نشست 14 کتبر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای حاصل شد و نشست دوم نمایندگان لبنان و اسرائیل در 28 و 29 اکتبر با میانجیگری آمریکا و میزبانی سازمان ملل انجام شد که انتظار می‌رود به راه حل مورد انتظار طرفین برای این مسئله منجر شود.
سفارت آمریکا اعلام کرد که لبنان و رژیم صهیونیستی برای ادامه مذاکرات در ماه میلادی آینده متعهد شده‌اند.
مذاکرات هیئت لبنانی و صهیونیستی زیر یک سقف در روستای «ناقوره» در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی برگزار شد، اما طرفین به صورت مستقیم با هم مذاکره نداشته و نماینده آمریکا و نیرو‌های سازمان ملل (یونیفل) مذاکرات را هدایت کردند.
منابعی در دفتر ریاست جمهوری لبنان نیز تأکید کردند که هدف از مذاکرات غیر‌مستقیم با تل‌آویو برای ترسیم خطوط مرزی و بازپس‌گیری حقوق این کشور است و این به معنای حرکت به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست.
مرز آبی دو طرف به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تاکنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/195253/بیانیه-سفارت-آمریکا-درباره-مذاکرات-ترسیم-مرز-دریایی-لبنان-با-رژیم-صهیونیستی
بستن   چاپ