ایرانیان جهان
اعتراضات در شهرهای آمریکا؛ فیلادلفیا تحت حکومت نظامی است
شنبه 10 آبان 1399 - 15:57:28
ایرانیان جهان - ایسنا / تنشها و ناآرامی در شهری در نزدیکی پورتلند اورگان واقع در جنوب غرب ایالت واشنگتن آمریکا در پی برگزاری مراسم شب زنده داری به یاد یک مرد سیاهپوشت کشته شده با شلیک نیروهای پلیس بالا گرفت. این در حالی است که فیلادلفیا نیز برای دومین بار طی روزهای اخیر با حکومت نظامی و حضور نیروهای گارد ملی در خیابان‌ها روبرو بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، فیلادلفیا، بزرگترین شهر ایالت پنسیلوانیا شاهد غارت اعتراض و درگیری مردم با پلیس از روز دوشنبه هفته گذشته و پس از کشته شدن والتر والاس 27 ساله بوده است.
در این شهر جمعه شب از ساعت 9 بعد از ظهر تا 6 صبح روز شنبه مقررات منع آمد و شد اعلام شد و مردم تنها برای رفتن به سر کار یا انجام امور پزشکی و اورژانسی اجازه ترک منزل دارند.
شهردار دموکرات این شهر گفته است که نیروهای گارد ملی اطراف ساختمان‌های حساس دولتی مستقر هستند و به نقاط کلیدی مثل مراکز تجاری فرستاده شده‌اند..
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از ناآرامی‌ها در اورگان آورده است: شرکت کنندگان در مراسم یادبود سیاهپوست کشته شده، در ناحیه هزل دل، از نواحی ثبت نشده شهر ونکوور ایالت واشنگتن گرد هم آمدند؛ جایی که به گفته خانواده و دوستان کوین ای. پاترسون 21 ساله، وی پنجشنبه شب با شلیک گلوله پلیس در آنجا کشته شد. این شهر واقع در فاصله 19 کیلومتری شمال پورتلند قرار دارد.
صدها تن جمعه شب برای برگزاری مراسم یادبود و شب زنده داری در حالی گرد هم آمدند که برخی از آنها علامتهای حاوی شعارهای اعتراضی در حمایت از جنبش "جان سیاهپوستان مهم است" و محکومیت نژادپرستی حمل می کردند.
کمی بعد از آن تنشها در همان نزدیکی میان معترضان راستگرا و چپگرا بالا گرفت. ویدیوی ضبط شده از سوی خبرنگاران در محل یک پارکینگ نشان داد که دو گروه از مردم به سمت یکدیگر در حال فریاد کشیدن هستند. در عین حال برخی تظاهرکنندگان مسلح نیز در نزدیکی ساختمانی که طبق گفته خود آنها به خبرنگاران مشغول محافظت کردن از آن بودند، تجمع کردند.
جمعیت نهایتا در نزدیکی محل مراسم یادبود متفرق شدند اما بعدا گروهی از صدها معترض در مرکز ونکوور راهپیمایی کردند. در جریان این تظاهرات شیشه های پنجره ها و ویترینها شکسته شد، پرچم ها به آتش کشیده شدند و ماموران فدرال ضدشورش در حوالی یک ساختمان به تجمع کنندگان هشدار دادند در صورتی تجاوز به اموال فدرال در معرض دستگیری قرار خواهند گرفت.
چند ویدیو نشان دادند که دو خودرو بعد از نیمه شب در خیابانی در مرکز شهر با یکدیگر مقابله کرده اند. شلیک دو گلوله شنیده شد اما خبرنگاران حاضر در محل گزارش کردند که به نظر نمی رسید کسی مورد اصابت گلوله قرار گرفته باشد.
دوستان و خانواده پاترسون از او به عنوان یک بازیکن فوتبال سابق دبیرستان و پدر یک دختر نوزاد یاد کرده اند.
چاک اتکینز، سرکلانتر کلارک کاونتی در بیانیه‌ای گفت، یک واحد ضربت از نیروهای امنیتی این حوزه قبل از ساعت شش عصر پنجشنبه تحقیقاتی را انجام میدادند و یک مرد را به سمت پارکینگ یک بانک تعقیب کردند و در آنجا او به سمت این نیروها با سلاح گرم شلیک کرد. به گفته اتکینز در صحنه حادثه یک سلاح گرم ضبط شد.
مقامها نام کسی که مورد اصابت گلوله قرار گرفت را ذکر نکردند اما کوین ای. پاترسون سنیور به یک رسانه محلی اوریگان گفت این شخص پسر او یعنی کوین ای. پاترسون جونیور بوده است. اتکینز در اظهاراتش به خانواده پاترساون ارجاع داد اما تایید نکرد که شخصی که کشته شده پاترسون بوده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/195383/اعتراضات-در-شهرهای-آمریکا؛-فیلادلفیا-تحت-حکومت-نظامی-است
بستن   چاپ