ایرانیان جهان
کانادا: چین به دنبال اعمال فشار بر روی ماست
پنجشنبه 22 آبان 1399 - 08:49:03
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / نخست وزیر کانادا گفت در غرب درک درستی درباره چین وجود ندارد.
جاستین ترودو، در مصاحبه با نشریه فایننشال تایمز درباره روابط آمریکا و کانادا با چین گفت: به نظرم شاهد نوعی عدم درک مناسب در سطح جهانی و همچنین غرب در برابر چین پیرامون مسائل مختلف هستیم.
بر این اساس، وی گفت: این یکی از موضوعات چالشی است که ما بر روی آن کار می‌کنیم. چین هم اکنون با آمریکا که یکی از متحدان ما است یک توافق تجاری جدید ایجاد کرده است. چین دو نفر از اتباع ما را به زور بازداشت کرده است. آن‌ها می‌خواهند بر ما فشار بیاورند تا ما مینگ وانگ ژو، مدیر مالی شرکت هواوی را آزاد کنیم، اما آن‌ها باید اتباع ما را فوراً و بدون شرط آزاد کنند. واقعیت این است که این موضوع ارتباط کمی با روابط ما با آمریکا دارد. ما به توافق استرداد مجرمان با واشنگتن پایبند هستیم.
وی افزود: هر آنچه که ما انجام می‌دهیم بر اساس ارزشهایمان است. ما اعتقادی به دیپلماسی فشار نداریم. ما معتقدیم اگر شما در برابر این نوع فشار‌ها تسلیم شوید آنگاه وضعیت در بلندمدت بدتر می‌شود. چین تصور می‌کند که اگر فشار قابل توجهی برما وارد آورد آنگاه ما تسلیم خواهیم شد. اما این موضوع کاملا برعکس است و ما در انجام کار خود مصمم‌تر می‌شویم. این مایه تاسف است که آن‌ها دو نفر از اتباع ما را برای مدت 700 روز بازداشت کرده اند. ما هر اقدامی که بتوانیم برای آزادی آن‌ها انجام خواهیم داد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/199085/کانادا--چین-به-دنبال-اعمال-فشار-بر-روی-ماست
بستن   چاپ