ایرانیان جهان
سفیر چین در انگلیس اتهامات لندن را رد کرد
یکشنبه 25 آبان 1399 - 11:39:19 AM
ایرانیان جهان-
سفیر چین در انگلیس اتهامات این کشور در مورد تصمیم کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین درباره صلاحیت عضویت شورای قانونگذاری منطقه اداری ویژه هنگ کنگ را رد کرد.

به گزارش برنا، خبرگزاری شینهوا روز یکشنبه اعلام کرد: «لیو شیائو مینگ» عصر شنبه در دیدار با معاون وزیر امور خارجه و توسعه بریتانیا در لندن همچنین در خصوص گفتار و کردار نادرست انگلستان موضع جدی چین را تشریح کرد.
او خاطرنشان کرد که در روزهای اخیر، مقامات ارشد وزارت امور خارجه و توسعه انگلیس بارها از تصمیم کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین در زمینه صلاحیت اعضای شورای قانونگذاری منطقه اداری ویژه هنگ کنگ انتقاد و آشکارا در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین مداخله کرده اند.
وی افزود: چین نارضایتی شدید و مخالفت قاطعانه خود را نسبت به این موضوع اعلام می کند.
لیو کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق را بالاترین نهاد قدرت کشور چین معرفی کرد و گفت: این نهاد در مورد قانون اساسی هنگ کنگ و قانون امنیت ملی این منطقه اعتبار قانونی دارد و صلاحیت آن قابل چالش نیست.
این مقام چینی تصریح کرد: مقامات دولتی به ویژه اعضای شورای قانونگذاری باید قانون اساسی خود را رعایت کنند و به میهن خود وفادار باشند. این اخلاق سیاسی اساس همه کشورها است. هیچ کشوری اجازه نمی دهد مقامات دولتی از جمله نمایندگان مجلس سوگندهای خود را نقض و به کشور خیانت کنند. مجرمان باید مسؤولیت قانونی بر عهده بگیرند که معیار اصلی هر جامعه است.
لیو شیائو مینگ تأکید کرد که موضوعات مربوط به هنگ کنگ به منافع کلیدی چین مرتبط است و عزم چین برای حفاظت از حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه تزلزل ناپذیر است.
او گفت: ما از انگلستان می خواهیم فوراً مداخله در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین را متوقف کرده و از گامهای بیشتر در مسیر اشتباه پرهیز کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/199727/سفیر-چین-در-انگلیس-اتهامات-لندن-را-رد-کرد
بستن   چاپ