ایرانیان جهان
درخواست مجدد مرکل از شهروندان آلمانی
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 2:07:44 AM
ایرانیان جهان - تسنیم / صدر اعظم آلمان روز گذشته بعد از اینکه نتوانست نظر مقامات ایالات آلمان برای اعمال محدودیت‌های جدید برای مهار کرونا را جلب کند بار دیگر از شهروندان خواست روابط اجتماعی خود را به حداقل برسانند.
به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان روز گذشته با نخست وزیران ایالات مختلف این کشور درباره نتیجه تشدید محدودیتها در مهار کرونا گفتگو کرد.
مرکل بعد از این کنفرانس مطبوعاتی یک بار دیگر از مردم درخواست کرد که ارتباطات خود را به حداقل کاهش دهند و گفت: هر ارتباطی که انجام نشود برای مبارزه با این بیماری خوب است.
مرکل همچنین گفت که نخست وزیران ایالات آلمان از محدودیت های اجباری جدید برای مهار کرونا جلوگیری کردند. به گفته وی اکثر ایالات بر این عقیده بودند که قبل از انقضای قوانین و محدودیت های فعلی تا پایان نوامبر هیچ تغییر قانونی موقتی را ایجاد نخواهند کرد.
مشاوره بعدی مرکل با نخست وزیران ایالات آلمان هفته آینده و در تاریخ 25 نوامبر برگزار می شود. بعد از آن مرکل و مقامات ایالات آلمان شرایط را از نو مورد ارزیابی قرار داده و قواعد و محدودیت ها را تشدید خواهند کرد.
مرکل همچنین گفت: اقداماتی که در ماه اکتبر برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونای جدید تعیین شد نتوانسته است أوضاع را دگرگون کند. وی افزود: تنها دستاوردی که این اقدامات داشته‌اند، جلوگیری از روند افزایشی ابتلا به ویروس در ماه اکتبر بوده است. بنابراین انسان ها باید همچنان خود را محود کرده و روابط اجتماعی را به حداقل کاهش دهند.
صدراعظم علاوه بر این اظهار داشت که دولت‌های فدرال و ایالتی تصمیم گرفتند، افرادی را که در معرض خطر هستند با ماسک مناسب و قابل اطمینان تجهیز کنند.
برای این منظور شهروندان بالای 65 سال و کسانی کهبیماری زمینه ای خطرناک داشته‌اند، 15 عدد از این ماسک‌ها در ازای مبلغ ناچیزی دریافت می‌کنند.
مارکوس زودر، رئیس دولت ایالتی بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی هم از مردم خواست، برای جلوگیری از بروز بحران شدید کرونا به محدودیت‌های مصوبه اهمیت بدهند.
او گفت، به احتمال زیاد اقدامات کرونایی تا پیش از پایان ماه جاری میلاید تمدید و تشدید می‌شوند.
در کشور آلمان اخیرا آمار مبتلایان به کرونا به شدت در حال افزایش است و بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 817526 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 12891 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/200343/درخواست-مجدد-مرکل-از-شهروندان-آلمانی
بستن   چاپ