ایرانیان جهان
کلید مشکلات در واشنگتن و لندن نیست از ماست که برماست
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 02:09:51
ایرانیان جهان - کیهان / متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
روزنامه سازندگی ارگان حزب اصلاح‌طلب کارگزاران روز گذشته در مطلبی به نقل از سید مصطفی‌هاشمی‌طبا نوشت: «تغییر دولت در آمریکا نوید روزگار بهتری برای اقتصاد و اجتماع ایران را نمی‌دهد.»
در این مطلب آمده است: «هر آنچه در ایران بر سر ما می‌آید نتیجه راهبردها و رفتارها و برنامه‌ریزی‌های ما است. نمی‌توانیم منتظر باشیم کلید مشکلات در واشنگتن و لندن و مسکو و پکن پیدا شود. وقتی با واقع‌بینی قدم برنمی‌داریم و یا ازیک‌طرف بام می‌افتیم و می­خواهیم با همه دنیا از در درگیری وارد شویم یا بی‌خیال از دیدن واقعیت‌ها برای برنامه‌ریزی یک اقتصاد تحریم زده منتظر معجزه می‌نشینیم و از طرف دیگر بام می‌افتیم وضعیت بهتر از این نخواهد بود. از ماست که برماست، بنابراین موج رادیو و تلویزیون را روی اخبار خارجی تنظیم نکنید. بیرون از ایران کسی دلسوز ما نیست و وای اگر خودمان، دلسوز خودمان نباشیم.»
مدعیان اصلاحات این روزها یکی به نعل می‌زنند و یکی به میخ؛ یک روز می‌گویند با آمدن بایدن، تمام مشکلات ما حل می‌شوند و یک روز هم تأکید می‌کنند «کلید مشکلات در واشنگتن و لندن و مسکو و پکن نیست». این جریان اما در چند ماه اخیر به شدت برای بایدن و دمکرات‌ها ریپورتاژ رفته‌اند و به نظر می‌رسد که برنامه اصلی آنها استفاده از شرایط فعلی برای رسیدن به جایگاه ریاست جمهوری 1400 است. مدعیان اصلاحات در دولت آقای روحانی آمدند و مردم را فریب دادند و گفتند که مشکلات را از طریق مذاکره و برجام حل خواهیم کرد، اما نه‌تنها مشکلات را حل نکردند، بلکه مشکلات بیشتر شد. بسیاری از مشکلات و معضلاتی که در کشور به‌خصوص در حوزه اقتصادی وجود دارد، به خاطر رویکرد غلط جریان اصلاحات و دولت است، که به برجام و مذاکرات امید بستند و نه‌تنها نتیجه نگرفتند؛ بلکه هر روز فشارها و تحریم‌ها بیشتر شد.
هنوز حافظه مردم تیترهای پر زرق و برق روزنامه‌های اصلاح‌طلبان را فراموش نکرده است. روزی که تیتر زدند؛ «امضای کری تضمین است»، «پایان کابوس تحریم»، «سلام برجام» و موارد دیگر که برای مردم این توقع را ایجاد کرد که با امضای برجام همه مشکلات کشور حل می‌شود.
اما با اینکه اصلاح‌طلبان دست و پای خود را با آمدن بایدن گم کرده‌اند، صدا از اردوگاه مقابل حکایت دیگری دارد. اواخر خرداد سال جاری بود که «آنتونی بلینکن»، مشاور ارشد جو بایدن در جمع یهودیان آمریکا گفته بود که حتی اگر جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا برسد هیچ تغییری در نوع نگرش آمریکا نسبت به ایران رخ نخواهد داد و تمامی تحریم‌های دولت ترامپ علیه کشورمان ادامه می‌یابد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/200385/کلید-مشکلات-در-واشنگتن-و-لندن-نیست-از-ماست-که-برماست
بستن   چاپ