ایرانیان جهان
رایزنی اشرف غنی و رئیس پنتاگون درباره خروج نیروها
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 11:38:52
ایرانیان جهان - ایسنا / سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد، اشرف غنی و سرپرست وزارت دفاع آمریکا در تماسی تلفنی در رابطه با روند صلح افغان‌ها و حمایت نظامی آمریکا از نیروهای امنیتی این کشور گفت‌وگو کردند.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان سه‌شنبه در پیامی توییتری نوشت: رئیس جمهور اشرف غنی با کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد. طرفین درباره فرایند صلح، تقویت روابط دوجانبه و ادامه حمایت نظامی معنادار آمریکا از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان رایزنی کردند. ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم در این تماس تلفنی مشارکت داشت.
روز سه‌شنبه وزارت دفاع آمریکا برنامه‌هایی برای کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان به 2500 نیرو تا 15 ژانویه را اعلام کرد و این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست. کریستوفر میلر همچنین به خبرنگاران گفت که اشرف غنی از این برنامه‌ها آگاه شده است.
کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: تا 15 ژانویه 2021، نیروهای ما و تعداد آنها در افغانستان به 2500 تن کاهش می‌یابد. بزرگی نیروهای ما در عراق هم تا همان تاریخ به 2500 تن می‌رسد.
میلر همچنین توضیح داد: این اقدامات مطابق با برنامه‌های تدوین‌شده و اهداف استراتژیک است که از سوی مردم آمریکا حمایت می‌شود و به معنای تغییر در سیاست یا اهداف آمریکا نیست.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/200527/رایزنی-اشرف-غنی-و-رئیس-پنتاگون-درباره-خروج-نیروها
بستن   چاپ