ایرانیان جهان
مرگ سرکرده القاعده از سوی منابع امنیتی پاکستان تایید شد
شنبه 1 آذر 1399 - 00:49:14
ایرانیان جهان - ایرنا / رسانه‌های پاکستان جمعه شب گزارش دادند که منابع امنیتی این کشور مرگ "ایمن الظواهری" سرکرده گروه تروریستی القاعده را در افغانستان تایید کردند.
تارنمای روزنامه انگلیسی زبان "اکسپرس تریبیون" پاکستان در این خصوص گزارش داد: منابع امنیتی در پاکستان مرگ سرکرده القاعده را تایید می‌کنند. در این گزارش افزوده شد: در صورت صحت مرگ الظواهری، این موضوع تاثیر بالقوه‌ای را بر سر تعیین رئیس بعدی این گروه خواهد گذاشت در حالی‌ که پیش‌تر 2 نفر از سرکرده‌های ارشد القاعده که در صف جایگزینی با الظواهری بودند، نیز کشته شدند.
نیروهای امنیتی پاکستان اواخر آبانماه 1397 دختر و داماد الظواهری را در شهر بندری کراچی بازداشت کردند.
الظواهری که نام کامل وی «ایمن محمد ربیع الظواهری» است در 19 ژوئن 1951 در مصر متولد شد و در سال 2011 جانشین «اسامه بن لادن» شد و رهبری القاعده را بر عهده گرفت.
واشنگتن به هر کسی که اطلاعاتی منتهی به بازداشت وی شود را ارائه کند 25 میلیون دلار پاداش در نظر گرفته است.
به گزارش ایرنا، الظواهری قبل از پیوستن به شبکه القاعده که بیشتر کشورهای جهان آن را "شبکه تروریستی" می‌دانند به عنوان یک جراح و متخصص جراحی عمومی فعالیت داشت.
برخی‌ها معتقدند که در سال‌های پس از خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان، الظواهری در بلغارستان، دانمارک و سوئیس اقامت داشته و در برخی مواقع از گذرنامه‌های جعلی برای سفر به بالکان، اتریش، یمن، عراق و فیلیپین استفاده کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/201117/مرگ-سرکرده-القاعده-از-سوی-منابع-امنیتی-پاکستان-تایید-شد
بستن   چاپ