ایرانیان جهان
ترامپ دسترسی به تریبون محبوب خود را از دست می‌دهد
شنبه 1 آذر 1399 - 09:15:06
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / شبکه اجتماعی توئیتر از روز تحلیف جو بایدن، دسترسی دونالد ترامپ به حساب توئیتری رسمی رئیس‌جمهور آمریکا را می‌بندد.
به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ کنترل حساب توئیتری رسمی ریاست جمهوری آمریکا (POTUS) را از 20 ژانویه از دست خواهد داد.
پایگاه وان زیرو به نقل از شبکه اجتماعی توئیتر گزارش داد حتی اگر رئیس جمهور فعلی آمریکا از انتقال داوطلبانه حساب‌های شبکه اجتماعی خود به نامزد پیروز انتخابات امتناع کند، این حساب از روز تحلیف جو بایدن از کنترل ترامپ خارج و به بایدن منتقل می‌شود.
در بیانیه شبکه توئیتر آمده است: توئیتر به طور فعال در حال آماده سازی برای حمایت از انتقال حساب‌های سازمانی توئیتر کاخ سفید در 20 ژانویه 2021 است. همانطور که در زمان انتقال ریاست جمهوری در سال 2017 این کار را انجام دادیم، این روند با مشورت دقیق با سازمان اسناد ملی در حال انجام است. بر این اساس، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، حساب‌های POTUS و کاخ سفید را در روز تحلیف ترامپ به او و تیمش سپرد.
OneZero به نقل از یکی از نمایندگان شبکه فیس بوک اظهار کرد که این شرکت انتظار دارد این انتقال دقیقاً مانند سال 2017 انجام شود. سخنگوی شبکه فیس بوک گفت: در سال 2017، ما هم با دولت اوباما و هم با دولت ترامپ همکاری کردیم تا اطمینان حاصل شود که انتقال حساب‌های فیس بوک و اینستاگرام آن‌ها از 20 ژانویه بدون وقفه صورت می‌گیرد و ما انتظار داریم که همین کار را امسال نیز انجام دهیم.
وان زیرو، اوباما را اولین رئیس جمهور آمریکا می‌داند که از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد و الگویی را برای نحوه استفاده از این حساب‌ها و حفظ سوابق آن‌ها ایجاد کرد. در سال 2016، کاخ سفید یک طرح انتقال دیجیتال برای محتوای رسانه‌های اجتماعی را اعلام کرد و مقرر شد که محتوای رسانه‌های اجتماعی رئیس جمهور قبلی باید توسط بایگانی و پرونده سوابق ملی (NARA) حفظ شود.
رئیس جمهور فعلی آمریکا وابستگی زیادی به حساب کاربری توئیتر خود دارد و تقریبا تمامی تصمیمات مهم خود را از این تریبون اعلام می‌کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/201150/ترامپ-دسترسی-به-تریبون-محبوب-خود-را-از-دست-می‌دهد
بستن   چاپ