ایرانیان جهان
آلمان: شرایط کرونایی در کشور بسیار جدی است
شنبه 1 آذر 1399 - 09:15:07
ایرانیان جهان - تسنیم / سخنگوی دولت آلمان شرایط کرونایی در کشور را بسیار جدی دانسته و آمار بالای مرگ‌های کرونایی را نگران کننده ارزیابی کرد.
به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، برلین شرایط کرونایی در این کشور را همچنان بسیار جدی ارزیابی می کند.
"اشتفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان در این باره گفته است: از زمان اجرایی شدن محدودیت های جدید از دوم نوامبر ما تنها موفق شده ایم صعود بسیار شدید و شیب دار نمودار مبتلایان را متوقف کنیم.
وی با اشاره به روند پایدار تعداد مبتلایان در کشور و آمار بسیار بالای مبتلایان گفت: ما همه می دانیم که این آمارها باید به صورت پایدار به سطح بسیار پایین تری برسد.
سخنگوی دولت آلمان همچنین شمار تلفات کرونا در کشورش را بسیار بالا ارزیابی کرده و گفت: حدود 200 تا 250 نفر روزانه جان خود را در کشور در اثر ابتلا به کرونا از دست می دهند. این چیزی است که باید بیشتر درباره آن فکر کنیم و نمی توانیم یک دقیقه آن را هم بپذیریم.
آمار مبتلایان به کرونا در آلمان در حال افزایش است. بر اساس گزارش های منتشر شده ایالات آلمان می خواهند محدودیت های کرونایی موجود را تا 20 دسامبر ( 30 آذر ماه) تمدید کرده و درصورت لزوم آن را تشدید کنند. همچنین طولانی تر شدن تعطیلات کریسمس در دستور کار ایالات آلمان است.
در این میان "مالو دریر"، نخست وزیر ایالات راینلند- فالتز امیدها برای کاهش به زودی محدودیت ها را ناامید کرده و در گفتگویی با خبرگزاری آلمان گفته است: در حال حاضر مطمئنا می توان گفت که طی ماههای آینده باید همچنان با محدودیت ها زندگی کنیم.
صدر اعظم آلمان و نخست وزیران ایالات این کشور تصمیم دارند هفته آینده درباره راهکارهای جدید برای مقابله با کرونا با هم مشورت کنند.
"دریر" مهم ترین اولویت را جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن نهادهای بهداشتی آلمان دانست.
آمار مبتلایان روزانه به کرونا اخیرا در آلمان به نرخ بالای 20 هزار نفر رسیده است که نگرانی های زیادی را برای مقامات این کشور ایجاد کرده است و از این رو از دوم نوامبر قرنطینه سختی در این کشور برای مهار کرونا اعمال شده است.
صدر اعظم آلمان هم اخیر در سخنانی شرایط کرونایی را جدی و بسیار جدی دانسته و 30 تا 40 درصد شهروندان را جزو گروه های خطر کرونایی دانست که باید از آن ها مراقبت بیشتری شود.
وی محدودیت ها را اقدامی تحمیلی به دموکراسی دانسته و نارضایتی ها درباره آن را قابل درک خوانده و در عین حال این گونه اقدامات را برای مهار کرونا غیر قابل اجتناب دانست.
این در حالی است که بر اساس جدیدترین نظرسنجی بیش از نیمی از شهروندان آلمانی آسیب های این محدودیت ها برای انسان ها را بیشتر از مزایای آن می دانند.
بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال حدود 895304 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 13990 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/201152/آلمان--شرایط-کرونایی-در-کشور-بسیار-جدی-است
بستن   چاپ