ایرانیان جهان
حجت الاسلام فاضل میبدی؛
منع قانونی برای حضور زنان در سمت ریاست قوه مجریه وجود ندارد
يکشنبه 2 آذر 1399 - 00:41:30
ایرانیان جهان -

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به نظر من قوه مقننه از مجریه خیلی مهمتر است و اگر زنان در این قوه تا امروز بسیار موفق عمل کردند؛ قطعا در قوه مجریه هم می توانند و در این راستا باید، قانونگذاری شود.
حجت الاسلام فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با الزام حضور زنان در انتخابات و در حوزه سیاسی گفت: شرایط فعلی دنیا به گونه ای رقم خورده که در حال حاضر زن ها پا به پای مردها در مسئولیت های اجتماعی کار می کنند. در دنیا قدیم زندگی انقدر پیچیده نبود؛ انقدر زندگی صنعتی نبود. زن ها در خانه بودند، مردها هم بیرون کارشان را می کردند و در زندگی هم مشکل به وجود نمی آمد. دنیای امروز کاملاً فرق کرده است. روابط زندگی فرق کرده است، روابط انسان با طبیعت فرق کرده است، روابط افراد با جامعه فرق کرده است لذا نمی شود زن را از مسئولیت های اجتماعی جدا کرد.
او تاکید کرد: امروز حذف زنان از مسئولیت های بیرونی و اجتماعی و به خصوص حضور در سیاست اصلاً ممکن نیست. خیلی از کارهای بیرون که الآن به وجود آمده، قدیم نبوده است.
میبدی افزود: امروز شرایط به گونه ای است که در مجالس دنیا، حتی در کشورهای اسلامی و در مجالس آنها، زنان مهم ترین نقش ها را ایفا می کنند؛ زنان در عرصه های مختلف انتخاباتی کاندیدا می شوند و رای هم می آورند چرا باید از حضور در انتخابات ریاست جمهوری محروم باشند، در صورتی که هیچ منع قانونی برای حضور آنها وجود ندارد؟
او اضافه کرد: امروز در مجلس شورای اسلامی، زنان نقش های مهمی را ایفا می کنند و حضور آنها کاملا موثر است.
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه منع قانونی برای حضور زنان در سمت ریاست قوه مجریه وجود ندارد، گفت: به نظر من قوه مقننه از مجریه خیلی مهمتر است و اگر زنان در این قوه تا امروز بسیار موفق عمل کردند؛ قطعا در قوه مجریه هم می توانند و در این راستا باید، قانونگذاری شود. زن اگر آنجا توان دارد، اینجا هم دارد. یعنی الآن زن بخواهد رئیس مجلس شود منع قانونی دارد؟ قطعا ندارد. لذا رئیس قوه مجریه هم می تواند بشود و فرقی نمی کند.
او در پایان اضافه کرد: به نظر من حتی طرح اینکه زنان استراحت کنند و رئیس جمهور نشوند هم درست نیست. اینکه استراحت کنند یعنی چه؟ برای همه این موارد در کشور ما قانون وجود دارد، قانونا دستوری مبنی بر عدم حضور زنان در ارکان ریاستی وجود ندارد و استراحت برای کسی است که ناتوان و عاجز باشد.
منبع: ایرنا

http://www.ilandnews.ir/fa/News/201346/منع-قانونی-برای-حضور-زنان-در-سمت-ریاست-قوه-مجریه-وجود-ندارد
بستن   چاپ