ایرانیان جهان
رئیس نیروهای دفاعی استرالیا متعهد به تغییرات شد
یکشنبه 2 آذر 1399 - 10:44:20 AM
ایرانیان جهان-به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارشی که روز پنجشنبه پس از تحقیق درباره عملکرد نیروهای ویژه استرالیایی در افغانستان بین سال های 2005 تا 2016 میلادی منتشر شده نشان داد که کماندوهای ارشد سربازان را مجبور می کردند تا اسرای بی دفاع را بکشند با این هدف که آنها را برای مبارزه و جنگ، سنگدل و قسی القلب کنند.
ژنرال آنگس کمپبل، رئیس نیروهای دفاعی استرالیا گفت: برای اطمینان از رسیدگی کامل به این گزارش و همچنین به خاطر وظیفه و عملکردم به عنوان فرمانده نیروهای ویژه در خاورمیانه در سال 2011 میلادی مورد بازخواست قرار می گیرم.
وی افزود: می خواهم نیروهای دفاع استرالیا به این ارتکاب جرم اقرار کند چرا که اگر این کار را نکنیم نمی توانیم آن را اصلاح کنیم و اگر این موضوع را اصلاح نکنیم این عمل وحشتناک ممکن است مجددا تکرار شود و من نمی توانم این مساله را بپذیرم.
این گزارش که ارجاع 19 سرباز فعلی و سابق برای پیگرد قانونی را پیشنهاد کرده، باعث شرمندگی و خشم در استرالیا شده است؛ کشوری که معمولا با غرور به تاریخ نظامی اش می بالد.
ژنرال کمپبل تصریح کرد: من لایه های از مسئولیت پذیری را در اینجا می بینم. من می خواهم نگاه عمیق و جامعی به این موضوع داشته باشم و تضمین کنم که تغییرات لازم صورت می گیرند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/201423/رئیس-نیروهای-دفاعی-استرالیا-متعهد-به-تغییرات-شد
بستن   چاپ