ایرانیان جهان
افزایش فشارها بر بایدن برای استفاده بیشتر از زنان در کابینه جدید
دوشنبه 3 آذر 1399 - 19:53:11
ایرانیان جهان - تسنیم / نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا که از سوی رسانه‌های جریان اصلی به عنوان برنده انتخابات جنجالی 2020 معرفی شده تحت فشارهای زیادی قرار دارد تا از زنان در کابینه جدید استفاده بیشتری کند.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن وعده داده است تا در تشکیل کابینه جدید آمریکا از زنان بیشتری درخواست همکاری کند.
بر اساس این گزارش، بایدن پیش از این کامالا هریس را به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا معرفی کرده است، یک انتخاب تاریخی که هریس را به نخستین زن سیاهپوستی تبدیل می کند که معاون رئیس جمهور آمریکا شده است.
بایدن همچنین زنانی را به عنوان مشاور حقوقی کاخ سفید و معاون رئیس دفترش انتخاب و معرفی کرده است.
بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی تیم انتقالی بایدن، 53 درصد کارکنان ارشد دفتر بایدن-هریس را زنان تشکیل می دهند و 52 درصد همه کارکنان تیم انتقالی بایدن، زن هستند.
تاکنون نام چندین زن برای احراز سمت های مهم در دولت بایدن مطرح شده است از جمله آوریل هاینس نامزد معرفی شده به عنوان مدیر سازمان سیا یا مدیر اطلاعات ملی آمریکا، سوزان رایس به عنوان وزیر خارجه و میشل فلورنوی به عنوان وزیر دفاع آمریکا.
بایدن در سخنرانی پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر وعده داده است که دولتش قصد دارد از زنان در پست ها و سمت های عالی و ارشد استفاده کند همان طور که همین کار را در جریان رقابت های انتخاباتی انجام داده است.
فلورنوی به عنوان معاون وزیر دفاع در دولت اوباما فعالیت کرده و در دولت کلینتون نیز در پنتاگون مشغول به کار بوده است. اگر بایدن او را انتخاب کند، نخستین وزیر دفاع زن در تاریخ آمریکا خواهد بود.
هاینس نیز قبلا به عنوان معاون سازمان سیا فعالیت کرده و بعدا در دولت اوباما معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید بوده است.
سوزان رایس نیز در دولت اوباما به عنوان مشاور امنیت ملی و نماینده آمریکا در سازمان ملل مشغول به کار بوده است. رایس نقش مهمی در دستیابی به توافق اقلیمی پاریس و توافق هسته‌‍‌ای ایران داشته است.
وندی شرمن که در دولت اوباما معاون امور سیاسی بوده است نیز یکی از گزینه های جدی بایدن به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل است.
جانت یلن رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا و لائل برینارد از اعضای شورای مدیریت بانک مرکزی آمریکا نیز گزینه های جدی بایدن برای پست وزیر دارایی و خزانه داری به شمار می روند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/201825/افزایش-فشارها-بر-بایدن-برای-استفاده-بیشتر-از-زنان-در-کابینه-جدید
بستن   چاپ