ایرانیان جهان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان: استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه های تابعه برای ارائه خدمات به جامعه ایثارگران
دوشنبه 3 آذر 1399 - 20:01:49
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: امنیت امروز ما مدیون فداکاری‌هایی است که شهدا و ایثارگران با گذشتن از جان و سلامتی خود فراهم کردند و امروز نیز وظیفه همه ما خدمت‌رسانی به این عزیزان است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده در نشست بررسی روند اجرایی تفاهمنامه وزارت متبوع و بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این مطلب افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه از ظرفیت قانونی در حوزه اشتغال و درمان برای خدمات دهی به ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا استفاده خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان با ده دستگاه اجرایی و موسسات پولی و بانکی به قشر گسترده ای از مردم خدمات رسانی می کند، اظهارکرد: این دستگاه ها با استفاده از توان و ظرفیت موجود خود آماده خدمت رسانی به جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده معزز شهدا هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در قوانین کشور، به ایثارگران و خانواده‌های آنان توجه ویژه ای شده و در سال‌های اخیر ابزارها و شرایط مناسبی برای حمایت از اشتغال ایثارگران بوجود آمده است.
جهاندیده افزود: برای ایجاد اشتغال جامعه ایثارگران می توان از ظرفیت ایجاد تشکل های تعاونی برای تولید اجناس و کالاهای داخلی بهره برد و زمینه عرضه محصولات آنان را فراهم کرد.
وی اظهار کرد: همچنین از محل منابع تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، سهمیه ای برای نهادهای حمایتی نظیر بنیاد شهید در نظر گرفته شده است که می توان از این ظرفیت نیز استفاده کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین برای پیشبرد هرچه سریعتر مفاد این تفاهمنامه خواستار تشکیل کمیته استانی مشترک بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید شد و بر ضرورت اطلاع رسانی اجرای تفاهمنامه و مزایای آن در بین جامعه هدف تاکید کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/201878/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-سیستان-و-بلوچستان--استفاده-حداکثری-از-ظرفیت-دستگاه-های-تابعه-برای-ارائه-خدمات-به-جامعه-ایثارگران
بستن   چاپ