ایرانیان جهان
خوشگذرانی غیراخلاقی سربازان استرالیایی در افغانستان
چهارشنبه 12 آذر 1399 - 11:33:36 AM
ایرانیان جهان-بخش استرالیایی روزنامه انگلیسی «گاردین» تصویری از یک سرباز ارشد استرالیایی که هنوز هم در حال خدمت است را در افغانستان منتشر کرده که در حال نوشیدن مشروبات الکلی در پای مصنوعی به جا مانده از یک نیروی کشته شده طالبان در باری غیرمجاز است که داخل پایگاه نیرو های ویژه استرالیا در «ترین کوت» مرکز ولایت اروزگان افغانستان دایر شده بود.
در گزارش گاردین گفته شده که این پای مصنوعی همیشه در آنجا بوده و سربازان گاهی از آن برای نوشیدن استفاده می کردند.
به گفته سربازان استرالیایی افسران ارشد این کشور چنین اقداماتی از سوی سربازان را تحمل می کردند و حتی برخی از آن ها در انجام چنین اقداماتی مشارکت داشته اند.
بعد از انتشار گزارش جنجالی درباره جنایات نیرو های ویژه استرالیا در افغانستان، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین صبح روز دوشنبه در صفحه توییتر خود، تصویری از یک نظامی استرالیایی منتشر کرد که چاقویی را بر روی گلوی یک کودک افغان قرار داده بود و در توضیحات عکس به طعنه نوشته شده بود: «نترسید، ما آمده ایم که برای شما صلح به همراه آوریم».
این دیپلمات چینی سپس تصریح کرد: «از قتل غیرنظامیان و زندانیان افغانستانی به دست سربازان استرالیایی بهت زده شده ام. ما چنین اقداماتی را به شدت محکوم می کنیم و خواستار محاکمه آن ها هستیم».
ساعاتی پس از انتشار این پیام توییتری، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا خواستار حذف این تصویر شد و آن را «کاملاً مشمئزکننده» توصیف کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/204623/خوشگذرانی-غیراخلاقی-سربازان-استرالیایی-در-افغانستان
بستن   چاپ